Hej Amino For omkring 1 år siden, lavede jeg, i fællesskab med en lille håndfuld klassekammerater, et innovationsprojekt. Dette projekt fik vi stor ros for af vores vejleder og han rådgav os til at samle vores 'lommepenge' og smide det i projektet. På det tidspunkt lå det ikke i vores interesse og vi gjorde derfor ikke noget ved det. I dag er jeg så kommet til at kigge tilbage på projektet og det har givet mig en ærgerlig følelse, eftersom vi har lagt en hel del timer i projektet, som så blot er endt på en tilfældig harddisk og ikke på nettet som den virksomhed det kunne blive til. Virksomheden ville befinde sig i servicebranchen og ville kort sagt formidle kontakt mellem privatpersoner som ønsker at få hjælp eller tilbyde hjælp til generelle ting i hverdagen. Jeg ved der findes virksomheder lignende, men jeg synes ikke de gør et godt nok arbejde. Nu til mit spørgsmål: Vil det være muligt at sælge sådan en idé, hvis jeg vurderer at jeg, eller mine klassekammerater, ikke selv har tid til at starte projektet op, eller er der for lidt kød på hele projektet som det står nu? Det skal siges at vi har en færdig forretningsplan som besvarer stort set alle spørgsmål jeg kunne tænke, en eventuel køber ville have om projektet, men er det nok? Vil en køber forvente en færdig hjemmeside, app, kundebase osv., eller behøves dette ikke? Håber i kan hjælpe! //Lasse Rosendahl Ravn |
Hej Lasse
Umiddelbart vil jeg ikke sige at idéen er meget værd i sig selv, for det er ikke noget nyt og unikt. Det er vel ikke den nye dybe tallerken, der er tale om. Du siger jo selv, at der findes andre lignende virksomheder.
Med Venlig Hilsen
Søren Mathias Nielsen