Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj momsrefusion - bliver SKAT en fast ven af huset?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige rundet 4. regnskabsår og tingene har i løbet af de sidste 15 måneder virkelig taget fart. Jeg har en online butik der via en markedsplads handler med virtuelle produkter. Mange af disse køber vi i Danmark og videresælger til primært USA, Rusland og det asiatiske marked. Det giver mig (i min verden) en ret høj momsrefusion i omegnen af de 2 mio. kroner set over det sidste år.

Regnskabet viser naturligvis at den primære handel går ud af landet, men jeg venter alligevel besøg fra SKAT næsten hver dag fordi jeg tænker det må ringe nogle alarmklokker.

Jeg har kontrolleret med to uafhængige revisore at der ikke er noget at komme efter, så de er velkomne til at se alt igennem - men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om man bliver en af dem der bliver jagtet indtil de finder et-eller-andet de kan sætte deres finger på.

Hvad er jeres tanker?

- Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

anders.k:
Hvad er jeres tanker?

At det ikke skal ødelægge din nattesøvn. SKAT er vant til at håndtere virsomheder med megen negativ moms. Det ses ofte i forsknings-, eksportvirksomheder osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Du kan sagtens risikere besøg, for skat har en vis fokus på fast negativ moms, men du kan også tage et besøg helt roligt, du virker jo til at ha helt orden i tingene og din negative moms er jo super let at kontrollere og vil jo som sådan også være let at forstå for skat som ser meget af dit eksport salg via momsindberetningen, så alene det gør måske at de er helt rolige. Uanset hvad, så vil de heller ikke komme tit, for de vil ved et evt kontrolbesøg kunne forstå hvad det er og som Henrik skriver, der er masser af virksomheder der køber indenlandsk og sælger i udlandet (og HURRA for det), så ET besøg, og de vil forstå det. Sov helt roligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:22

anders.k:
Regnskabet viser naturligvis at den primære handel går ud af landet, men jeg venter alligevel besøg fra SKAT næsten hver dag fordi jeg tænker det må ringe nogle alarmklokker.

De kommer en gang og tjekker alt. Og så får du en kvittering på at de har været der og at alt er som det skal være. Og så skal du ikke regne med at se dem igen de næste par år.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:25

Hej

Der bør absolut ikke være grund til bekymringer, hvis dine momsangivelser er korrekt udfyldte f.s.v. angår din eksportomsætning.

Hvis dette er korrekt udfyldt, så vil du formentlig opfylde alle kriterier for SKAT's undersøgelser og udsøgninger, således du ikke vil være interessant.

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)