Hej Amino. |
Slet ikke nogen der kan hjælpe?
Hej Amino. |
Slet ikke nogen der kan hjælpe? |
Måske lidt mere information ville hjælpe? Tænker du på at sælge gennem webshop og så fragte det ud? Skal du have det i fysiske butikker? Hvilken type produkter er der tale om? |
Det er en webshop, og det jeg sælger er kosttilskud. Jeg har lager i Tyskland, og jeg tænkte på om jeg skulle registreres som et firma i Tyskland, for sælge til Tyskland. i for vejen er det et dansk reg firma i Danmark. |
Der er ingen tvivl om at du skal have firma i Tyskland for lovligt at kunne sælge vare fra dit tyske lager til tyske kunder. |
I forhold til skat og moms behøves et firma ikke. Men om der er specielle forhold omkring kosttilskud der af anden grund end førnævnte begrunder et firma ved jeg ikke. |
Ud fra det du siger må analogien jo være at et tysk firma kan have lager i Danmark og herfra sælge vare til danske Kunder med Tysk moms. Den tror jeg altså ikke SKAT acceptere. |
Nej - det kan du ikke udlede. Et tysk firma kan have en dansk momsregistrering i Danmark (uden der af den grund er etableret et firma) og skal da fakturere med dansk moms. |
Når nu det er et dansk reg. firma skal Fødevarestyrelsen også have adgang til lageret så må det nok ikke ligge i Tyskland. |