Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistet overblik. Salg til Tyskland fra Tyskland. Salg fra Tyskland til Danmark og til Sverige.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg tænker meget på at have mit lager i Tyskland for at kunne sælge i Danmark, med nogen konkurrence dygtige priser. (det er ikke for at slippe for skat ovs.) og fordi at reglerne er strenge i DK mht mit produkt.
Jeg tænker lidt at når mit lager nu er i Tyskland burde jeg vel også kunne sælge til tyske købere? Men kræver det så at jeg har et tysk virksomhed? Og samtidig tænker jeg at sælge til Sverige, men der ved jeg at man skal have en kontor i Sverige for sælge. (noget lignende) Men skal men også oprette virksomhed der?

jeg har læst om det men har simpelthen mistet overblik. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogen råd eller vejlede mig lidt.

Mvh Manse.

Tilmeldt 7. Jan 14
Skrevet kl. 11:25

Slet ikke nogen der kan hjælpe?

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 11:40

BodyAmmo.dk:
Slet ikke nogen der kan hjælpe?

Måske lidt mere information ville hjælpe?

Tænker du på at sælge gennem webshop og så fragte det ud?

Skal du have det i fysiske butikker?

Hvilken type produkter er der tale om?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12861
Skrevet kl. 11:56

Du må lige gøre det klar for os om du har tænk dig at oprette et firma / moms reg. i Tyskland  eller om det er et dansk moms reg. firma med lager i Tyskland ?

Tilmeldt 7. Jan 14
Skrevet kl. 09:29

Det er en webshop, og det jeg sælger er kosttilskud.  Jeg har lager i Tyskland, og jeg tænkte på om jeg skulle registreres som et firma i Tyskland, for sælge til Tyskland. i for vejen er det et dansk reg firma i Danmark.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 09:48

Der er ingen tvivl om at du skal have firma i Tyskland for lovligt at kunne sælge vare fra dit tyske lager til tyske kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04

Ravn:

Der er ingen tvivl om at du skal have firma i Tyskland for lovligt at kunne sælge vare fra dit tyske lager til tyske kunder.

I forhold til skat og moms behøves et firma ikke. Men om der er specielle forhold omkring kosttilskud der af anden grund end førnævnte begrunder et firma ved jeg ikke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:11

Ud fra det du siger må analogien jo være at et tysk firma kan have lager i Danmark og herfra sælge vare til danske Kunder med Tysk moms.  Den tror jeg altså ikke SKAT acceptere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:45

Nej - det kan du ikke udlede. Et tysk firma kan have en dansk momsregistrering i Danmark (uden der af den grund er etableret et firma) og skal da fakturere med dansk moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16

Når nu det er et dansk reg. firma skal Fødevarestyrelsen også have adgang til lageret så må det nok ikke ligge i Tyskland.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)