Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor forsendelse, med skib eller fly?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg får virkelig spurgt om meget herinde, så jeg håber i gider hjælpe mig endnu engang.

Jeg har lige snakket med min leverandør, og vi skal have en stor forsendelse hjem af nogle æsker. Cirka 600 kg.

Leverandøren siger så at vi kan spare en masse ved at sende det enten med fly eller skib fremfor DHL. Men at jeg selv skal "clear customs by my self" hvad indebære det? Og hvad syntes i jeg skal gøre?

Jeg bor i århus, hvis det er relevant i forhold til, hvad det indebære :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte http://www.leman.dk/ og høre hvad de skal have. 

Da jeg selv undersøgte noget lignende for 3 måneder siden, var de under halv pris af, hvad min leverandør kunne finde af priser til mig. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel,

Du kan gratis bruge vores service på www.freightlane.dk til gratis at indhente priser på din forsendelse.

Ring eller skriv gerne på 71 99 75 90 eller jesper@freightlane.com, så kan jeg vejlede dig om de ting du skal være opmærksom på i forbindelse med din forsendelse/tilbuds indhentning. 

Mvh,

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er volumen på dit gods? :-)

Selve indfortoldningen kan du nemt få en speditør til at klare. Det koster nogle få hundrede kroner. 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det faktisk ikke helt. Haha, hvad er volumen af 2.000 kasser som måler cirka 14,8*12*11

Tak for alle svarene. Jeg prøvede på en side og få en pris, der ville det koste 6.600 kr.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel288:
Og hvad syntes i jeg skal gøre?

Det kan vi da virkeligt ikke svare dig på, for det kommer jo an på en del forskellige for os ubekendte faktorer.

Hvor hurtigt skal du have godset hjem ? 

Køber du varerne FOB eller Exw ?  hvad land er der tale om? 

hvor mange kg / volumen ?

Hvad  må  transporten koste? 

Sammenligner du sø og luftfragt er søfragt langt det billigste, men det kan tage op til 1-½ måned at få godset hjem hvis vi snakker Asien.

luftfragt har normalt en transittid på 4-8 dage fra Asien. 

Ravn

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu indhentet diverse tilbud, men umiddelbart er der ingen der kan gøre det billigere end min leverandør. Hun kan sende 760 kg. fordelt i 36 kasser med mål 62X32X45(cm), fra Guangzhou til Århus havn (6 km. fra mig) for 420 $. Alle andre tilbud har været +4.000 kr. for dør til dør.

Så mit spørgsmål er nu, kan jeg selv hente dem i Århus havn? Min leverandør skriver således: By Sea: US$420. about 30-35 days to port of Aarhus. You need to clear customs and pick up the goods by yourself. You need to confirm the document charge,customs declaration and son on with your local logistics

Skal jeg have et firma til at fragte dem de 6 km. eller kan jeg selv finde en løsning? I så fald nogle der vil anbefale et firma til den opgave?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel

Pas nu på hvad du gør for køber du CIF Århus, så kommer du til at skulle betale rigtigt mange penge i danske omkostninger - langt mere en de 4.000 kr. du skulle betale.

Det billigste du kan gøre er at få en pris fra din leverandør baseret på FOB (havn kina) Du får så en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, umiddelbart vil jeg tro at du kan få dem hjem til dør for 2.000-3.000 DKK.

Prøv at få en "All in pris"  fra Primecargo   de har normalt super gode priser fra Kina.

 

 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det havde jeg ikke tænkt over. Det lyder mærkeligt, hvorfor at det skal være så dyrt at få noget der er så tæt på mig fortoldet og sendt de sidste 6 km. men jeg har lige læst om CIF og kan godt se, at det måske ikke er den rigtige løsning. Jeg skriver til Primecargo og hører dem ad.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)