Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres flybillet fra København til Bahrain med Emirates?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er i færd med at skulle bogføre en rejse med fly fra København til Bahrain via. Dubai med Emirates Airlines, men jeg er i tvivl hvilke konti det skal gøres på. Naturligvis er der tale om en rejseaktivitet, men jeg er i tvivl om hvorvidt der er moms på rejsen eller ej. Det fremgår nemlig ikke af kvitteringen. Alt er blot lagt ind under navnet "Fare", som er den samlede pris.

Jeg har efterfølgende forsøgt at eksperimentere lidt ved at lade som om, at jeg køber en ny billet på deres hjemmeside. Derved fremkom et punkt på 1.718 kr., som udspecificeret hedder "carrier-imposed charges". Dette er ikke lufthavnsskatter, for de ligger udover dette beløb (Se vedhæftede screenshot).

Dog er dette beløb ikke 25% som alm. moms, men på næsten 50% af den oprindelige fare.

Er der nogen som kan hjælpe? :-/

De Bedste Hilsner,
Danny 

N

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

der er generelt ikke moms på rejser booket direkte hos flyselskaber som flybiletter med alt jeg ved - de der charges må du høre selskabet om - jeg kunne tro det er afgifter som selskabet påføres til benzinafgift/lufthavn osv, for at vise, at det ikke er penge de selv må beholde men lufthavnsafgifter og hvad ved jeg -

selskabet må også kunne sige noget om moms, men jeg er ret sikker på der ikke er noget moms at trække fra - vent på andre hvis du er i tvivl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Hovedreglen er at hvis du ikke kan se et momsbeløb på regningen, kan der ikke fradrages moms.

Derudover er der ikke moms på rejser. Big Smile

Du skal derfor bogføre beløbet med momskode 0% på din rejsekonto.

Håber det hjælper dig

Vh Kenneth

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig respons! Kenneth, det troede jeg umiddelbart heller ikke, men når jeg forsøger at bogføre fakturaen i Dinero, foreslår Dinero Crowd en flyrejsekonto hvor den trækker 25% moms fra det oprindelige beløb. :-/

Kan det evt. skyldes at rejser indenfor EU er med moms? Det mindes jeg at have læst et sted.. Eller også er det rejser udenfor EU og ikke indenfor som er med moms. Jeg er forvirret.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dkma04:

Tak for hurtig respons! Kenneth, det troede jeg umiddelbart heller ikke, men når jeg forsøger at bogføre fakturaen i Dinero, foreslår Dinero Crowd en flyrejsekonto hvor den trækker 25% moms fra det oprindelige beløb. :-/

Kan det evt. skyldes at rejser indenfor EU er med moms? Det mindes jeg at have læst et sted.. Eller også er det rejser udenfor EU og ikke indenfor som er med moms. Jeg er forvirret.

Uanset hvordan du vender og drejer den, så er der ingen moms på en fly billet, uanset om det er indenfor eller udenfor EU.

Det du ser som 'taxes' på en fly billet, er skatter som bliver lagt på din billet.

Lige præcis for din billet kommer det af ZO, BH og HM gebyrer, ZO står for Dansk passager service gebyr, Bahrain Passager service gebyr og Bahrain passager facilitetsgebyr som tilsammen udgør 246 kroner af din flybillet. De 1718 kroner er YQ, som står for brændstof, og Airfare er det flyselskabet tager for billetten, så der har du din billet pris :D

Desværre er der ingen moms på rejser Wink

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

kan nu godt lyde som en fejl at Dinero crowd foreslår en rejsekonto med moms, for det er ikke mange typer rejser som der er moms på . lad os se om ikke DINERO KIGGER MED HER (tænkte stor skrift er jo som at råbe) og evt får retten en fejl i crowd

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero Crowd er stadigvæk i Beta Test, så der kan være småfejl. 
Men alt er snart 100% kørende, da vi har så mange brugeres data at arbejde med.
Jeg ved ikke en klap om bogføring, så vi må afvente vores ekspert Rasmus og se hvad han siger.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I henhold til momsloven så er personbefordring fritaget for moms - derfor ingen moms på flybilletter. Lige meget hvor du så end flyver hen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Den klarer Rasmus givet - Crowd gør ret - finder konto for flyrejser, men kontoplanen har moms på flyrejser som standard og der er generelt jo ikke moms på fly - Rasmus finder den let som her - Til da må man lave en 6150 f.eks. fly uden moms bare

 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene allesammen!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)