Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat billån i ApS ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Lige et par spørgsmål...

Jeg har snart et nyt ApS. Og desuden er jeg lønmodtager, og ejer af bil, som er et par år gammel.

Langt størstedelen af min kørsel vil foregå i forbindelse med mit lønmodtager job.

Vil det på nogen måde være en ide at flytte/sælge bilen til mit ApS ? Den er på hvide plader.

Eller er der stadig beskatning af min 25% af 160.000 (altså 40.000 som jeg bliver beskattet af privat. Og så føre kørebog.

Eller kan jeg på nogen måde, lade ApS'et betale for mit private billån (Der er ca. 2 år tilbage)  ? Og hvordan står jeg rent skattemæssigt her ?

På foråhnd tak,

Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest så er det korrekt at du skal betale 25% af bilens værdi. Er bilen under 3 år gammel er beskatningsgrundlagt nyvognsværdien af bilen (uden ekstramonteret udstyr) - minimum 160.000 kr. Til dette beskatningsgrundlag skal medregnes bilens miljøtillæg tillagt 50%.

Eksempel.

Nyvognspris 160.000 kr.

miljøtillæg pr. år = 2400  (beløbet kan findes på skat - motorregistret)

Beskatning af 25% af 160.000 = 40000 + (2400 x 1,5) = 43600

Den anden side af spørgsmålet er overdragelse til selskabet. Her skal du have en vurdering af bilen for at finde frem til beløbet du kan indskyde den med. Det er her det bliver lidt svært om man skal vælge beskatningsmodellen eller om man skal holde den ude af virksomheden og så gå efter skattefri befordringsgodtgørelse. Dette afhænger dels af beskatningsværdien og dels af forholdet mellem privat og erhvervsmæssig kørsel. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)