Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimale ugedag/tidspunkt for udsendelse af nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nogen der har et godt bud på hvornår det er mest fordelagtigt at udsende sit nyhedsbrev? Jeg tænker på ugedag og klokkeslæt.

Der må da være lavet undersøgelser af dette?

Mvh

Christian, Selja.dk

Besøg vores butik, Selja.dk. Alt i Islandsk strik, trøjer, sweaters, plaider og meget mere.

Selja.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:52

Tirsdag over middag vil være mit bud.

I hvert fald ikke weekend eller mandag eller fredag. Der har folk for meget at lave, eller de venter kun på at få fri.. 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 10:53

Hej Christian

I e-pusher anbefales nedenstående.

Send dine nyhedsbreve:

- På hverdage

- Ml. kl. 08.00 - 15.00

- Når folk har fået løn omkring den 1. i måneden

- Når folk har fået børnepenge etc.

Og aldrig:

- I ferier

- I weekender

- Om natten

Jeg ville anbefale Onsdag omkring klokken 15.00

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:55

Jeg har før hørt dagene tirsdag til torsdag og i formiddagstimerne, nævnt :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:38

Mange tjekker kun deres mail når de er på arbejde - så derfor er weekenden udelukket.

Mandag ligger alt spammet fra weekenden og fylder.
Tirsdag er postkassen fri, dog er det daglige spam/nyhedsbreve i indbakken rimelig tidligt
Onsdag er du sikker på at folk har fået fjernet weekends massive bombarderinger af mails
Torsdag lakker ugen mod ende og folk venter på weekenden, dette er dog ikke en negativ faktor
Fredag får de fleste tidligt fri, så det kan ikke betale sig.

Så som dimitri også siger tirsdag til torsdag.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:04

Lige præcist - kunne ikke være mere enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Hej Christian

Jeg vil nok sige at det er meget forskellige for hvilket produkt og hvilken målgruppe man henvender sig til, og hvilke adfærdsmønstre de har ift. indkøb på nettet. Det handler jo om at finde netop det rettetilbud på det rette tidspunkt. Og det kommende halve år er vel din højsæson ;)

En ting er at finde det rigtige tidspunkt, et andet er at udgå at komme til at sende ud på det samme tidspunkt som alle konkurrenter(tilmeld dig konkurrenternes nyhedsbrev for at lade dig inspirere til hvornår/hvornår ikke, hvilke tilbud og budskaber de kommer med og design og opsætning).

Evt. vil jeg forslå at du prøver dig frem med hvad der virker for din målgruppe.

Den, af vores kunder som har flest nyhedsbrevudsendelser, sender vi ud hver tirsdag morgen før kl 9.00. Det har være den bedste tidspunkt for netop den målgruppe. Vi forsøgte os med et anden dag på uge for ikke s lang tid siden(efter at en ekspert i online markedsføring en pæn salgstale) og omsætningen blev halveret ved bare at flytte fra tirdag til fredag morgen, så ja man kan betale sig til meget bullshit ;)

Et råd kunne være at lave konkurrencer, tilmeld ven og deltag i konkurrence om..., reklamer med gratis fragt, "Gratis Prøverum" = tøj kan returneres gratis hvis jakken ikke passer i størrelse osv., alle disse ting er med til at skabe interesse omkring dit produkt. Husk at lave noget der er bedre og flottere end konkurrenterne, så dit koncept hele tiden er på forkant, virker relevant, interessant og indbydende for dine kunder.

Du er mere en velkommen til at lade dig voldsomt inspirere at de nyhedsbreve vi har lavet for vores kunder.

PS. husk at finde et system der evt. kan måle hvem, på hvilke produkter og hvornår der bliver klikket i nyhedsbrevet, det kan måske give dig nogle konkrete og målbare informationer at arbejde med. 

Håber der var noget der kunne bruges.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:05
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Vi har oftest flest kunder om mandagen, og jeg har også fået refereret undersøgelser om at det er her folk kommer tilbage på arbejde og bruger tid på at netshoppeBig Smile Men det er nok meget afhængigt at målgruppe og vareudbud. Så her passer det godt med nyhedsmail om søndagen eller mandagen. På den måde er vi måske også de eneste der er så "dumme" at sende ud.....og så læser folk med nysgerrighed, fordi de ikke lige har fået andre reklamer den dagBig Smile

Mange hilsener

Stine Roldgaard 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)