Hej Christian
Jeg vil nok sige at det er meget forskellige for hvilket produkt og hvilken målgruppe man henvender sig til, og hvilke adfærdsmønstre de har ift. indkøb på nettet. Det handler jo om at finde netop det rettetilbud på det rette tidspunkt. Og det kommende halve år er vel din højsæson ;)
En ting er at finde det rigtige tidspunkt, et andet er at udgå at komme til at sende ud på det samme tidspunkt som alle konkurrenter(tilmeld dig konkurrenternes nyhedsbrev for at lade dig inspirere til hvornår/hvornår ikke, hvilke tilbud og budskaber de kommer med og design og opsætning).
Evt. vil jeg forslå at du prøver dig frem med hvad der virker for din målgruppe.
Den, af vores kunder som har flest nyhedsbrevudsendelser, sender vi ud hver tirsdag morgen før kl 9.00. Det har være den bedste tidspunkt for netop den målgruppe. Vi forsøgte os med et anden dag på uge for ikke s lang tid siden(efter at en ekspert i online markedsføring en pæn salgstale) og omsætningen blev halveret ved bare at flytte fra tirdag til fredag morgen, så ja man kan betale sig til meget bullshit ;)
Et råd kunne være at lave konkurrencer, tilmeld ven og deltag i konkurrence om..., reklamer med gratis fragt, "Gratis Prøverum" = tøj kan returneres gratis hvis jakken ikke passer i størrelse osv., alle disse ting er med til at skabe interesse omkring dit produkt. Husk at lave noget der er bedre og flottere end konkurrenterne, så dit koncept hele tiden er på forkant, virker relevant, interessant og indbydende for dine kunder.
Du er mere en velkommen til at lade dig voldsomt inspirere at de nyhedsbreve vi har lavet for vores kunder.
PS. husk at finde et system der evt. kan måle hvem, på hvilke produkter og hvornår der bliver klikket i nyhedsbrevet, det kan måske give dig nogle konkrete og målbare informationer at arbejde med.
Håber der var noget der kunne bruges.