Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en bankkonto - og kun en bankkonto ?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Lad mig være ærlig og sige det lige ud. Jeg ville også afvise dig som kunde, hvis jeg sad i banken. Det er ganske enkelt ikke seriøst at starte virksomhed med en anpartskapital på 1 krone. Hvorfor skulle banken påtage sig en risiko der er mange gange større end den du selv er villig til at løbe. Det er din udfordring.

Hvem har sagt, at den er på 1 kr.? Jeg har oprettet et IVS og der er anpartskapitalen 20.000 kr.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

selv ApS med 50.000 kr vil de fleste banker kræve selvskyldnerkaution for og det vil ofte sige, samme engagement privat og selskab i samme bank.

20.000 er så selvsagt mindre end 50.000 men jeg tror ikke det gør den store forskel - Banken tjener ikke på dig og hvorfor tage risiko og omkostninger. Der kan ske fejl - i erhvervskonti - træk banker skal medvirke til at føre tilbage og moms kan trækkes på kontoen uden banken kan se det idet tilmelding af nemKonto til moms feks. ikke umiddelbart kan styres af banken, de skal jo gøre erhvervskontoen til nemKonto for dit IVS

Af hensyn til andre, så sig til når og hvis du har fundet en bank der vil gi erhvervskonto for dit IVS uden du har dine personlige bankforretninger der også + hvad du evt må af med i stiftelse og årsgebyr - så kan andre jo prøve samme bank.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:33

Cookie - John Hannover:

selv ApS med 50.000 kr vil de fleste banker kræve selvskyldnerkaution for og det vil ofte sige, samme engagement privat og selskab i samme bank.

20.000 er så selvsagt mindre end 50.000 men jeg tror ikke det gør den store forskel - Banken tjener ikke på dig og hvorfor tage risiko og omkostninger. Der kan ske fejl - i erhvervskonti - træk banker skal medvirke til at føre tilbage og moms kan trækkes på kontoen uden banken kan se det idet tilmelding af nemKonto til moms feks. ikke umiddelbart kan styres af banken, de skal jo gøre erhvervskontoen til nemKonto for dit IVS

Af hensyn til andre, så sig til når og hvis du har fundet en bank der vil gi erhvervskonto for dit IVS uden du har dine personlige bankforretninger der også + hvad du evt må af med i stiftelse og årsgebyr - så kan andre jo prøve samme bank.

vh John H

Tror du misforstår noget. Siger blot at JEG har lavet en anpartskapital på 20.000 kr. og ikke 1 kr.. Hvad trådstarter har smidt i firmaet skal jeg ikke kunne sige.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39

KennM:
Tror du misforstår noget. Siger blot at JEG har lavet en anpartskapital på 20.000 kr. og ikke 1 kr.. Hvad trådstarter har smidt i firmaet skal jeg ikke kunne sige.
aha - jamen Henrik K skrev vil til trådstarter - men har trådstarter kun 1 kr gør det jo ikke sagen bedre for banken, men selv 20 eller 50 t betyder ofte man skal kautionere 

de som får bank - dig eller trådstarter - til nyt IVS uden at skulle ha privatøkonomien med over og uden at skulle selvskyldnerkautionere, må godt melde ud med start omk. og årligt gebyr så andre IVS folk måske kan bruge samme bank hvis der nu er en der viser sig specielt villig

vh

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:46

Heldigvis har jeg valgt min privatbank.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:31

Jeg kan ikke se at det er et problem at åbne en Bangkonto og slet ikke i din nuværende Bank. Du skal jo ikke låne penge skriver du, så det bør være nemt.

Hvad er grunden til at de ikke vil åbne en konto for dig?

vh
Rainer

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:42

Hej Rainerbay.

Læs mit trådindlæg.

Det eneste jeg ville høre om, var om andre der kendte til situationen og måske havde en løsning.

Istedet er der kommet en del bedrevidende og noget usaglige kommentarer, selv KennM's indslag om at han har puttet kr. 20.000,00 i sit selskab får straks en over snuden.

Nu er jeg ret ny i dette forum, men min holding er helt klart, at hvis man ikke har noget positivt at byde ind med, skal man måske undlade at kommentere - det hjælper helt klart ikke den der starter tråden.

Jeg stopper tråden her og ønsker jer alle en rigtig god weekend :-

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:53

Blauenfeldt:
Det eneste jeg ville høre om, var om andre der kendte til situationen og måske havde en løsning.

Jeg har selv lige oprettet to nye konti. Den ene fik jeg oprettet i mit nuværende pengeinstitut, der har alle vores andre aktiviteter, ved simpelthen at sige: Vi har brug for en konto mere til at putte nogle dedikerede penge ind på. De spurgte ikke, hvad den skulle bruges til eller noget (men der en ingen kassekredit tilknyttet til den).

For at gøre de af vores kunder en tjeneste, der bruger en anden lokalbank end vores egen, gik jeg desuden for noget tid siden ind og spurgte, om jeg kunne oprette en konto til indbetalinger hos dem. Det lavede de lige på fem minutter (heller ingen kassekredit). De har så efterfølgende forsøgt at "fiske" os over til sig - og slået lidt på tromme for nogle investeringer, de gerne ville have os til at foretage, men det er en anden sag.

I vores "egen" bank får vi en ok rente. I den konkurrerende, hvor vi kun har den ene konto, får vi ingen renter overhovedet. Men vi betaler ingen gebyrer nogen af stederne.

- Men vi har et enkeltmandsfirma, så måske gør det en forskel? SKAL en konto til et selskab være knyttet op på et cvr-nummer

Ellers ville mit råd være at oprette en ekstra privat konto og så bare bruge den til virksomheden.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 18:22

Birte Andersen:
Ellers ville mit råd være at oprette en ekstra privat konto og så bare bruge den til virksomheden.

Banker har pligt til at oprette en almindelig bankkonto til private, da det offentlig har pålagt borgerne pligt at have en NEMkonto.

Men det betyder ikke at bankerne har pligt til at oprette en erhvervskonto, som i dette tilfælde skal være knyttet op CVR nummer, da der er tale om et IVS.

Her et link til hvor kunde "bare brugte" privatkontoen til erhvervsmæssigt formål, hvor banken(Danske Bank) fik medhold i at de kunne opsige samarbejdet med kunden, fordi han brugte en privat konto til erhvervsmæssig brug.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Birte Andersen:
- Men vi har et enkeltmandsfirma, så måske gør det en forskel? SKAL en konto til et selskab være knyttet op på et cvr-nummer? 
jep det gør en stor forskel. enkeltmandsvirksomheder kan bruge personlige konti bare og de er generelt hurtige at få og kræver ikke samme kontroller m.m. 

Læs her om forskel mellem erhvervskonto og personlig konto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html som også beskriver hvordan man, hvis man ikke kan få erhvervskonto og nemkonto tilknytning for en virksomhed, kan tilknytte ens CVR til samme nemkonto som ens personlige CPR ligger på

Hvorfor trådstarter blev så fornærmet forstår jeg ikke. Jeg synes der var mange der kom med råd og bud, og det er vel en del af spillet, at nogen- herunder også jeg, sagtens kan forstå bankerne vælger nej til små IVS hvis ikke de har det personlige at tjene på. Det er vel det et forum er til for, at alle meninger og bud kommer frem.

Desværre er det et område som det er svært at få greb på, men jeg efterlyser gerne igen folk der  inden for det sidste halve år har fået erhvervskonto i en bank, til et helt nystiftet - eller under stiftelse - selskab:

1 Uden at ha den private økonomi med over i samme bank og fik ERHVERVS konto uden personligt at skulle garantere noget + pris stiftelse + årligt

2 Uden at ha den private økonomi med over i samme bank + fik ERHVERVSKONTO men skulle afgive personlig selvskyldner kaution + pris stiftelse + årligt

Formålet er, at der måske derved kunne findes navn på nogle banker som måske er mere sultne/risikovillige/satsene end andre

Jeg understregede inden for et halvt år, for dette er noget som er strammet ganske meget for nyligt. Jeg erkender det ikke er så let at få retvisende, for alder og meget andet kan spille ind, men hvis nogen kunne svare ja til pt 1 - ikke privatøkonomi med og ikke skulle stille sikkerhed og gi navnet på sådan en bank, så ville mange sikkert efterspørge det.

vh John H

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)