- Men vi har et enkeltmandsfirma, så måske gør det en forskel? SKAL en konto til et selskab være knyttet op på et cvr-nummer?
jep det gør en stor forskel. enkeltmandsvirksomheder kan bruge personlige konti bare og de er generelt hurtige at få og kræver ikke samme kontroller m.m.
Læs her om forskel mellem erhvervskonto og personlig konto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html som også beskriver hvordan man, hvis man ikke kan få erhvervskonto og nemkonto tilknytning for en virksomhed, kan tilknytte ens CVR til samme nemkonto som ens personlige CPR ligger på
Hvorfor trådstarter blev så fornærmet forstår jeg ikke. Jeg synes der var mange der kom med råd og bud, og det er vel en del af spillet, at nogen- herunder også jeg, sagtens kan forstå bankerne vælger nej til små IVS hvis ikke de har det personlige at tjene på. Det er vel det et forum er til for, at alle meninger og bud kommer frem.
Desværre er det et område som det er svært at få greb på, men jeg efterlyser gerne igen folk der inden for det sidste halve år har fået erhvervskonto i en bank, til et helt nystiftet - eller under stiftelse - selskab:
1 Uden at ha den private økonomi med over i samme bank og fik ERHVERVS konto uden personligt at skulle garantere noget + pris stiftelse + årligt
2 Uden at ha den private økonomi med over i samme bank + fik ERHVERVSKONTO men skulle afgive personlig selvskyldner kaution + pris stiftelse + årligt
Formålet er, at der måske derved kunne findes navn på nogle banker som måske er mere sultne/risikovillige/satsene end andre
Jeg understregede inden for et halvt år, for dette er noget som er strammet ganske meget for nyligt. Jeg erkender det ikke er så let at få retvisende, for alder og meget andet kan spille ind, men hvis nogen kunne svare ja til pt 1 - ikke privatøkonomi med og ikke skulle stille sikkerhed og gi navnet på sådan en bank, så ville mange sikkert efterspørge det.
vh John H