Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en bankkonto - og kun en bankkonto ?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er mit nye selskab (IVS) på plads og mangler kun én ting - en bankkonto.

Min egen bank - Nykredit Bank - er af en eller anden grund ikke klar til at "håndtere" et IVS ??

Jeg har prøvet et par andre banker, og alle havde samme holdning : de vil ikke "bare" åbne en bankkonto, men have et samlet engagement med både min og min kones bankting.

Jeg synes at det er meget specielt at jeg ikke kan åbne en konto til selskabet.

Jeg skal bare bruge en bankkonto med netbank - ingen kassekredit eller lån - bare en bankkonto.

Hvis banken vil holde møde om andre aktiviteter, må det jo blive efter at jeg har brugt banken et stykke tid.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at at åbne en bankkonto - det burde jo bare være at underskrive nogle enkle bankpapirer og så starte derfra.

Hilsen

Brian.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:00

Står du i RKI eller har en stor gæld? Om det er et IVS eller anden virksomhedsform har ingen betydning for om man kan få en erhvervskonto.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 13:03

Blauenfeldt:
de vil ikke "bare" åbne en bankkonto, men have et samlet engagement med både min og min kones bankting.
COOP Bank tilbyder netop den slags no-nonsens konti, men om det også gælder for erhverv, ved jeg ikke. Du kan jo spørge https://www.coopbank.dk/

Tilmeldt 28. May 10
Skrevet kl. 13:13

Hej KennM.

Jeg forstår ikke hvad du mener med det svar.

Blauenfeldt

Tilmeldt 28. May 10
Skrevet kl. 13:16

Hej Kurt.

Den er desværre kun for private.

Blauenfeldt

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:32

Hvis du står i RKI eller har en stor gæld, så kan det jo godt være at Nykredit ikke vil tilbyde dig en erhvervskonto. Blot det jeg tænker. Skulle du have en sund økonomi, så er der argument for at de ikke kan håndtere IVS forkert.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 13:33

I bund og grund kan en Bank (lige som andre virksomheder) selv vælge hvem de har lyst til at lave forretninger med. En bankkonto er der formentlig kun udgifter forbundet med fra deres side, og nok derfor de ikke ønsker at oprette.

Du er nok nød til at spørge nogle flere banker, indtil du finder en som vil hjælpe dig. Og evt. stille dem i udsigt at I også vil flytte jeres private engagement senere...

Tilmeldt 28. May 10
Skrevet kl. 13:40

Hej Kenn.

Jeg har et andet firma hos Nykredit - problemfrit, men ikke et IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blauenfeldt:
Jeg skal bare bruge en bankkonto med netbank - ingen kassekredit eller lån - bare en bankkonto.
og det er så præcis det mange banker ikke vil - ikke uden så store gebyrer, at det gir surhed. 

Det koster iflg. det uafhængige mybanker mellem 750 og 2000 kr om året at administrere en helt alm. konto og banken får 0 i rente på de penge du har stående på anfordringskonto (som en sådan konto er), har kun problemer og service der skal ydes.

Læg dertil regler om hvidvask som gør at banken er forpligtet i forhold til legitimation og til at kende formål (forretningsplan) og omfatning (budget) (arbejdernes landsbank fik mio bøde for ikke at ha alt på plads og ddb fik vist også en vink med en tung vognstang. 

Dette koster også arbejde. Læg til sidst til, at de givet vil kræve personlig kaution for en konto til et IVS (og oftest også til ApS) og for at rode med det, skal de sætte sig ind i, om en sådan kaution er noget værd = rode med din årsopgørelse og andet.

Det er helt enkelt rent underskud for banken, hvis ikke de måske kræver et par tusinde i oprettelse (tror en banktime koster noget i den stil eller i alle fald 1000 kr- ligesom advokat og revisor) og dertil et årligt gebyr for administrationen i samme størrelse

Det skaber sure miner, og så er det lettere at sige nej tak, hvis ikke de får et større privat samlet engagement ind, hvor der måske kan være penge at tjene

Der er banker der ikke helt har fattet det med egenanmeldelse af IVS op til 25.000 kr og derfor skal tage sig sammen, men generelt er det givet svært at få en konto til et IVS hvis man ikke enten vil betale ganske meget, eller flytte alt privat med over.

Læs evt om at FÅ BANK :) så kan du være lidt bedre påklædt når du søger rundt. Fatter dog ikke at din egen nykredit bank skulle mene alvorligt, at de ikke er klart til at lave konti til IVS - det er jo som et ApS og personlig kaution er vel ens, så det lyder som en søforklaring

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig være ærlig og sige det lige ud. Jeg ville også afvise dig som kunde, hvis jeg sad i banken. Det er ganske enkelt ikke seriøst at starte virksomhed med en anpartskapital på 1 krone. Hvorfor skulle banken påtage sig en risiko der er mange gange større end den du selv er villig til at løbe. Det er din udfordring.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)