Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Års resultat når man har indskudt privat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

kort og godt YES :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:47
Cookie - John Hannover:

kort og godt YES :)

Åh gud jeg fatter det stadig ikke........!!!!!!!!

Jeg troede at man først skulle betale skat når man havde et plus i virksomheden som oversteg det man har indskudt privat.. Men det er jo så ikke tilfældet.

Jeg havde planer om at spare op i mit firma.. Men det er jo ikke så nemt, hvis jeg stadig skal betale 40 % af overskuddet selvom jeg ingen penge trækker ud.
Desuden troede jeg først at det talte som indkomst når jeg trak penge ud (udover det jeg havde kastet ind selv)....

jeg er på SU. Jeg må ikke have for høj indkomst. Kan jeg med fordel vælge en anden ordning? Virksomhedsordningen måske?

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 14:48
OG tillægsspørgsmål:

Du skriver at man kan trække 100.000 privat hvis man har lyst og der er penge i firmaet til det.. Men skal man ikke betale dem tilbage en dag?
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 14:56
NailsByL:
OG tillægsspørgsmål:

Du skriver at man kan trække 100.000 privat hvis man har lyst og der er penge i firmaet til det.. Men skal man ikke betale dem tilbage en dag?

Eller nej det er vel ligegyldigt... Så hvis jeg skal betale feks 5000 i skat pga overskud fra virksomheden kan jeg vel bare trække de 5000 ud fra firmaet som privat udtræk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19

hvis du trækker mere ud end du har i overskud, så vil du jo mangle pengene til regninger, moms eller andet, så dermed er du jo så nød til at skyde dem ind igen. Ellers kan din virksomhed jo gå konkurs, og da det er en personlig virksomhed, så vil gælden jo være din egen for evigt, så på den måde skal de jo retur, men skatte mæssigt har det ikke betydning om du trækker 1 mio ud af firmabanken i en personlig virksomhed, for det bliver din egen personlige gæld og man skal heldigvis ikke betale skat af at låne penge - heller ikke af sig selv. 

Sålænge du kun hæver det som du har i overskud, så skal der alt andet lig, være penge nok tilbage i banken til at alle kan blive betalt, det er hele formålet med at vide hvad man har i overskud, og så kan du betale din skat med det oversud du har hævet

Resten af overskuddet kan du stikke i lommen eller lade stå i virksomheden helt som du vil, så længe du hvert år opgiver dit overskud uden persolige hævninger og eller indskud, så er alt godt

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)