Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Års resultat når man har indskudt privat

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Det er muligvis et meget simpelt dumt spørgsmål, men jeg kan bare ikke helt gennemskue det.

Hvis jeg har udgifter for feks 50.000 i min virksomhed, og indtægter for 75.000, men har indskudt 10.000 privat i virksomheden - hvad bliver mit års resultat så??
+25.000 eller kun +15.000?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37

25000 som gerne også skal være det resultat du ser i dit regnskab, for ellers har du ført regnskab på en måde skat ikke vil kunne godkende? Start derfor med at få sikkerhed for, at du fører regnskab korrekt, så skat ikke kan forkaste det, og derefter selv skønne hvad du kan ha tjent, det kan være langt dyrere

Dine indskud og hævninger må aldrig påvirke resultatet, de skal ske via status - læs gerne om hvordan man beskattes i en personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 13:40
Hej John, tak for dit indlæg.

Mit resultat er korrekt (dvs mit private indskud er ikke indregnet) og jeg har lavet regnskabet rigtigt :)

Men... Hvad selvangiver jeg så? Skal jeg så virkelig betale skat af de 25.000 selvom jeg har indskudt penge?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47

ja hvis du har læst mit indlæg så ved du at det er skat af de 25.000. Du ville ikke få mere skat heller om du havde hævet 100.000 kr - indskud og hævninger er dine egene penge og har intet med resultatet at gøre så ja - du skal skrive 25.000 kr i felt 111

vh John H

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 13:51
Tak for det.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg så får trukket mine penge ud af firmaet igen på den smarteste måde - jeg må vel kunne få dem ud, uden at betale skat? kan du hjælpe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02

ja på helt samme måde som du skød dem ind. Læste du mit blog indlæg for det forklarer det jo?

ind - status mellemregning privat indskud - sker i status så påvirker ikke result kredit privat indskud debet bank

ud status mellemregning hævet privat - debet privat hævet - kredit bank

du må hæve de 10.000 eller du må hæve 100.000 uden det påvirker skat - men læs blog indlægget jeg linkede til for det er tydeligt forklaret der - og her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html igen

vh John H

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 14:05

Hej,

Jeg antager, du har en enkeltmandsvirksomhed.

I så fald er det vigtigt at huske, at du = din virksomhed. Det betyder, at alle private overførsler (som nogen også kalder "løn" til sig selv) til og fra din firmakonto netop er private og altså skal bogføres som statusposter. Et regnskab er delt op i to dele. Drift og status. Det er resultatet af driftsregnskabet, der bliver dit skattemæssige overskud/underskud. Og da alle dine private overførsler til/fra firmakontoen lander i statussen, berører de altså ikke driften og dermed resultatet af dit firma som skal beskattes.

Du kan altså sagtens have indtægter for 75.000 kr., udgifter for 50.000 kr., som altså giver et overskud på 25.000 kr., selvom du har hævet eller indskudt penge til/fra privaten.

Håber det hjalp lidt.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 14:09
Jeg har læst det - men jeg må være fatsvag.

Jeg har overskud 25.000 kr i 2013... 10.000 af dem er indskudt privat.
Jeg selvangiver 25.000 kr og skal altså betale skat af dette beløb...

Jeg har endnu ikke trukket de 10.000 ud, men jeg skal betale skat af 25.000 hvor 10.000 af dem er "mine"...... De 10.000 er jo brugt på varekøb mv til opstarten og indgår på den måde i resultatet...

Har jeg så lavet en fejl?
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 14:12
Tak for dit svar.

Jeg har muligvis gjort det forkert så..

Da jeg startede mit firma op havde jeg en del udgifter. De regninger har jeg i regnskabet ikke krediteret i banken men på "privat indskud", altså en status post, også har jeg debiteret på varekøb i driften.... er det helt forkert?
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 14:16
Cookie - John Hannover:
ind - status mellemregning privat indskud - sker i status så påvirker ikke result kredit privat indskud debet bank

Så hvis jeg har brugt noget af indskuddet på en regning på feks 3000 kr skal jeg så :

kreditere 3000 på privat indskud (status)
Debitere 3000 på bank

også bagefter laver jeg en post der hedder

kreditere 3000 på bank
debitere 3000 på varekøb

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)