|
Jeg er almindelig lønmodtager og startede for lidt over et år siden en lille enkeltmandsvirksomhed ved siden af. Nu står jeg så og har min første selvangivelse efter jeg er blevet selvstændig, og jeg er meget i tvivl om hvor henne jeg skal angive den kørsel jeg har haft i min egen virksomhed, sådan at jeg kan få befordringsfradrag for den kørsel også og ikke kun det jeg kører til/fra mit alm. job. Er der nogen der kan hjælpe? |
befordringsfradrag er for de km du lægger mellem hjem og fast/faste arbejdspladser
hvis vi taler om kørsel i egen bil for virksomheden til kunder og andet, så skal du har ført kørebog med alle ture - fra sted - til sted-dato - km ialt - og formål, ex kundens navn
de samlede km ganger du med statens takst og når du afslutter dit regnskab laver du reguleringer til skat = f.ek 75 af omkostninger til gaver, repræsenation, bespisning og en del andet lægges til dit resultat for at få det du skal opgive til skat OG det beløb du har i fradrag for firmakørsel i privat bil efter nøje kørebog, det trækker du fra
du kan læse om både befordringsfradrag og kørepenge for privat og ansatte her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html
Venlig hilsen John H
Bliv gratis medlem