Hej kære aminoer. Efter længe overvejelse og pludselig luft i budgettet (pga. arv) vil jeg indfri mit højeste ønske, nemlig at blive selvstændig. Nu har jeg bare ikke de 80.000 kroner (tror jeg) til egenkapital til oprettelse af et CVR nummer og ved B-indkomst skal jeg både oplyse mit CPR nummer og ingenting at trække fra i arbejdsredskaber eller materialer, det har jeg ikke rigtig lyst til - for tænk nu at jeg kommer over de 50.000 de første 6 måneder (det er da min plan). Mit spørgsmål lyder egentlig på hvordan jeg bedst muligt kommer igang med et IVS selskab? Jeg har fulgt rigtigt meget med siden nytår hvor ordningen med IVS gik igang og herinde på Amino har jeg flittigt fulgt med i de forskellige debatter, dog uden selv at være medlem.. Sagen er at jeg vil starte selvstændig (uden at fortælle for meget) i et fag hvor jeg gennem min erfaring i mange år har samlet lidt forskellige redskaber, så i realiteten kunne jeg starte imorgen uden en krone på lommen :) Men! Jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at oprette et af (den nye i klassen) IVS selskab og har også læst noget med 25% af virksomhedens indkomst direkte skal gå til egenkapitalen (troede det var 50%..). Men hvordan skal jeg så forholde mig ift. bank konti? Jeg har et gammel kursus i regnskab og bogføring, så det er reelt ikke mit problem - men hvordan kan jeg lønne mig selv, hvordan med udgifter til aktiver i virksomheden og hvordan med bilen(ligeledes et aktiv) samt eventuelle køb af redskaber i virksomheden. Hvordan spiller det med de nye regler vedr. IVS - er det samme regler som ApS eller hvordan? Jeg håber nogle gider læse min smøre og gider give sig tid til endnu en smøre, men der er jo en grund til at jeg spørger herpå Amino - for her er jo fyldt med superkloge og dejlige overskuds-agtige mennesker. På forhånd tak for hjælpen og tak for et dejligt forum og ha' en superlækker dag i det gode forårs vejr! :) Med dejlige sommerhilsner Mikkel PS: Hvis jeg får mit IVS CVR nummer skal jeg da helt klart være Plus medlem, for man kan vel trække det fra som et slags aktiv? |
Nu koster ApS kun 50.000 kr. i oprettelse og ikke 80.000 kr.