Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højst 3 uger sagsbehandlingstid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervsstyrelsen har i dag udsendt pressemeddelelse om status for iværksætterselskabet. Selskabsformen der har mulig at stifte siden 1. januar, og kan som stiftes for 1 kr. Sidst i pressemeddelelsen skriver erhvervsstyrelsen at der nu er højst 3 ugers sagsbehandlingstid på stiftelse af IVS'er.

Det er stadigvæk lang tid sammenlignet med at et ApS kan stiftes i løbet af én dag. Det er dog kortere end min personlige erfaring hvor det tog 4 uger før jeg fik svar.

For interessede er et link til pressemeddelelsen

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:48

Jeg har ventet omkring 4 uger nu og min advokat har stadig intet hørt.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er bange for at det nok siger mest om Erhvervsstyrelsen positive optimisme. Men forhåbentlig betyder det at du inden meget kort tid modtager dit cvr nr.

Hvis man læser pressemeddelelsen synes jeg at, Lars Bunch (kontorchef i Erhvervsstyrelsen) generelt omtaler den første tid for IVS'er mere positivt end jeg selv har oplevet det.

Men det har måske noget at gøre med, at de var så længe ventet, og at forventningerne til dem derfor var meget store.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:04

Søren Frandsen:

Jeg er bange for at det nok siger mest om Erhvervsstyrelsen positive optimisme. Men forhåbentlig betyder det at du inden meget kort tid modtager dit cvr nr.

Hvis man læser pressemeddelelsen synes jeg at, Lars Bunch (kontorchef i Erhvervsstyrelsen) generelt omtaler den første tid for IVS'er mere positivt end jeg selv har oplevet det.

Men det har måske noget at gøre med, at de var så længe ventet, og at forventningerne til dem derfor var meget store.

Det er formentlig heller ikke god PR, hvis han går ud og udtaler sig negativt omkring IVS - hvilket kan betyde, at flere vil afholde sig fra det. For mig betyder det heldigvis ikke så meget, da jeg først skal have lavet hjemmeside og udviklet software inden jeg skal i gang. Det ville dog have været godt, at jeg kunne have købt mit domæne og webhotel gennem virksomheden og ikke som privatperson.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 14:10

KennM:
Det er formentlig heller ikke god PR, hvis han går ud og udtaler sig negativt omkring IVS - hvilket kan betyde, at flere vil afholde sig fra det. For mig betyder det heldigvis ikke så meget, da jeg først skal have lavet hjemmeside og udviklet software inden jeg skal i gang. Det ville dog have været godt, at jeg kunne have købt mit domæne og webhotel gennem virksomheden og ikke som privatperson.

Nej det er klart at man ikke skal være negativ om sit eget arbejde, og hvis man kunne spørge ham, ville han sikkert også tilføje noget om at de 3 uger også gælder 95% af IVS'erne.

Jeg har også stiftet et for en kammerat og han fik svar efter 14 dage. Så det er vist ret forskelligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)