Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S ejet af holding?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

En forretnings partner og jeg overvejer at starte et lille hobby selskab ved siden af vores arbejde, hvor vi vil afprøve nogle ideer. Vi har begge hvert et holding selskab, og vi tænkte på at det nye selskab kunne være et I/S indtil vi finder ud af om ideen har noget på sig. Det er så meningen at hvert vores holding selskab ejer 50% af I/S'et. Vi har p.t. ikke brug for de fordele der er ved et APS, men mit spørgsmål går på om det er muligt at kører et I/S over holding selskab, og om der er nogle faldgrupper?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

Det gør mange, men I skal huske at oplyse overfor omverden, at det er et I/S bestående af selskaber. Eneste faldgruppe er den solidariske hæftelse.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58

:

Det gør mange, men I skal huske at oplyse overfor omverden, at det er et I/S bestående af selskaber. Eneste faldgruppe er den solidariske hæftelse.

Er det ikke omverdens egen pligt at undersøge hvem de handler med?

Tilmeldt 11. Mar 14
Skrevet kl. 21:20

Tak for svarene, hvordan vil det virke med at oplyse? Snakker vi bare at hvis der er en hjemmeside, så skal det stå der?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Jeg skal nok vende den lidt om. I må ikke give omverdenen indtrykket af, at det er jer personligt der driver I/Set. Fx advokater der driver virksomhed sammen i et I/S skal oplyse, hvis nogen af intersenterne deltager via et selskab. Så i tilfælde af, at I præsentere jer som personerne bag virksomheden, så skal i oplyse, at I driver den via af jeres selskaber fx på hjemmesiden. Hvis kunderne henvender sig på baggrund af jeres virksomhedsnavn, så skal I ikke fortælle om selskaberne.

mvh

Tilmeldt 11. Mar 14
Skrevet kl. 22:01

Ok det kan vi godt klare. Som jeg forstår det ved et I/S så skal man personligt udfylde en udvidet selvangivelse. Det skal man vel ikke hvis et holding selskab ejer I/S'et?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så skal du afhængigt af ejerandelene indtægt og udgiftsfører hos selskaberne, men I/S skal lave sit eget regnskab.

mvh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)