Der findes en del af den type rundt om i landet (et par stykker i Odder og Silkeborg omr. som jeg kender til)
MEN det bliver svært at leve af det, da mange cykelhandlere også har brugte på lager, da de tager folks brugte cykel i bytte for et par 100kr (i reel pris, når den forhøjede listepris er trukket fra) så det bliver svært for dig, hvis du skal have en cykelmekaniker til at gå til 150kr/timen + sociale ydelser, så er du oppe i nærheden af 200kr/timen for en mekaniker til at fikse cyklerne op. Dertil kommer så forsikringer, og at du jo skal yde 2 års reklamationsret, selv på en brugt cykel, når du sælger den som erhverv.
Den helt gamle ide, med at købe cykler på politiauktion, er også ovre, da de fleste cykler er budt langt over deres reelle værdi allerede inden auktionen starter, via online bud.
Så i kort, der ER et marked for det, men du skal passe meget på HVOR i landet du starter det op, og du burde være alene om det, da du jo skal tjene den tid en ansat mekaniker skal bruge på en cykel + reservedele ind i cyklens salgspris. Og folk der leder efter billige/brugte cykler, er som oftest ligeglade med om der står det ene eller andet på cyklen (om det er en brugt dyr mærkevarecykel, eller en sprit ny supermarkedscykel)
Og kigger du på dba/G&G ol. så kan du også se, at folk forlanger urimeligt høje priser for brugte cykler, selv defekte.
En anden ting er, at når du så køber en cykel fra en privat, og der måske går et år eller 2 inden du får den solgt, hvad så hvis den tidligere ejer har fundet på at melde den stjålet i mellemtiden, og den der køber cyklen af dig, først finder ud af det et år senere igen, så står kunden der og tror du har solgt ham hælervarer, og der skal gang i en masse papirarbejde for at få styr på det, selvom du har lavet købsdokumentation med den oprindelige ejer.