Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugte cykler. Er det et marked?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Konceptet går ud på at købe defekte cykler af privatepersoner for en bestemt sum penge, hvor efter de repareres og sælges som en brugt cykel i god stand. 

Jeg har ikke selv erfaringer med at reparere cykler, så vil høre om det vil være en god idé at ansætte en reperatør og få personen til at ordne cyklerne,

og om det overhovedet er muligt at køre konceptet? Er de cykler man køber hos privatpersonerne måske for ødelagte, f.eks. et brækket stel, rust over alt eller dæk som mangler, så de slet ikke kan repareres.

Jeg ved at Amino er en stor hjælp, har haft en gammel profil herinde, som dog ikke eksisterer mere.

Håber I vil hjælpe med konstruktiv kritik, så jeg kan finde ud af om idéen er frugtbar! :-)  


på forhånd tak

-Michael 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 37
Fra  www.Boxoffun.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en rigtig god ide. 

Det kan nemlig være dyrt at skulle ud og købe en ny cykel og det er ikke altid så troværdigt at købe en brugt fra en privat person. 

Jeg kunne godt finde på at købe fra sådan et slags firma. :-)

Venlig hilsen 

Alexander

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en del af den type rundt om i landet (et par stykker i Odder og Silkeborg omr. som jeg kender til)

MEN det bliver svært at leve af det, da mange cykelhandlere også har brugte på lager, da de tager folks brugte cykel i bytte for et par 100kr (i reel pris, når den forhøjede listepris er trukket fra) så det bliver svært for dig, hvis du skal have en cykelmekaniker til at gå til 150kr/timen + sociale ydelser, så er du oppe i nærheden af 200kr/timen for en mekaniker til at fikse cyklerne op. Dertil kommer så forsikringer, og at du jo skal yde 2 års reklamationsret, selv på en brugt cykel, når du sælger den som erhverv.

Den helt gamle ide, med at købe cykler på politiauktion, er også ovre, da de fleste cykler er budt langt over deres reelle værdi allerede inden auktionen starter, via online bud.

Så i kort, der ER et marked for det, men du skal passe meget på HVOR i landet du starter det op, og du burde være alene om det, da du jo skal tjene den tid en ansat mekaniker skal bruge på en cykel + reservedele ind i cyklens salgspris. Og folk der leder efter billige/brugte cykler, er som oftest ligeglade med om der står det ene eller andet på cyklen (om det er en brugt dyr mærkevarecykel, eller en sprit ny supermarkedscykel)
Og kigger du på dba/G&G ol. så kan du også se, at folk forlanger urimeligt høje priser for brugte cykler, selv defekte.

En anden ting er, at når du så køber en cykel fra en privat, og der måske går et år eller 2 inden du får den solgt, hvad så hvis den tidligere ejer har fundet på at melde den stjålet i mellemtiden, og den der køber cyklen af dig, først finder ud af det et år senere igen, så står kunden der og tror du har solgt ham hælervarer, og der skal gang i en masse papirarbejde for at få styr på det, selvom du har lavet købsdokumentation med den oprindelige ejer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)