Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kameraudstyr i dinero. afskrivning hvordan???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra bjæverskov
Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 48
Fra  RBL Photo Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej folkens :-)

jeg er ejer af en enkeltmandsvirksomhed og har købt en masse udstyr på samme regning. det blev i alt   17896 kr incl moms og 14316,80 kr excl. moms.  

mit spørgsmål går på hvordan jeg skal bogføre dette i dinero ?  jeg går ud fra at der skal afskrives på udstyret men hvordan bogføres dette iforhold til moms og andet? 

Mvh
Rasmus Bruus Larsen 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Fra  counts4you Skrevet kl. 14:35

på baggrund af standard kontoplanen: 

Købet bogføres på konto 51020, modkonto bank og dine afskrivninger beregnes (over kameraets leveitd) og bogføres debet konto 8020, modkonto 51060 

Skattemæssigt beregnes afskrivningerne anderledes, med 25% på den skattemæssige driftsmiddelsaldo ultimo indkomståret. 

Fra bjæverskov
Tilmeldt 28. Aug 13
Fra  RBL Photo Skrevet kl. 14:38

Tak for svaret! er det hele beløbet jeg skal indtaste incl moms eller excl moms?

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Fra  counts4you Skrevet kl. 14:40

incl moms, så trækker Dinero selv momsen fra :)

Fra bjæverskov
Tilmeldt 28. Aug 13
Fra  RBL Photo Skrevet kl. 14:51

Tak for Hjælpen! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59

Hvis det er noget der bruges sammen, afhænger af hinanden skal det afskrives med 25% per år skattemæssigt, hvis delene bruges hver for sig kan ting til under 12.300 kr afskrives på engang. Hvis du har ting hjemme og kan bruge privat skal du dele momsen i forhold til privat og firmabrug, det er noget skat er obs på ved kontrol. Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html hvis du bruger det delt

vh john

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:45

Cookie - John Hannover:

Hvis det er noget der bruges sammen, afhænger af hinanden skal det afskrives med 25% per år skattemæssigt, hvis delene bruges hver for sig kan ting til under 12.300 kr afskrives på engang. Hvis du har ting hjemme og kan bruge privat skal du dele momsen i forhold til privat og firmabrug, det er noget skat er obs på ved kontrol. Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html hvis du bruger det delt

vh john

John - godt svar.

Kan desværre ikke give stjerner endnu, så det må vi håbe en anden gør :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)