Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan for man kunder som logo designer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Brink Visuel Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et par år nu, prøvet mig frem som freelancer logo designer på sider som Odesk. Men da de fleste klienter der inde har helt urimelige forventninger på prisen for et logo. Hvor de fleste har et max budget på 10 $ per logo. Selvom jeg har tjent lidt på at finde jobs på sider som odesk, så synes jeg at havde nået det punkt hvor jeg ikke for nok for mit arbejde.

Vil derfor høre om der er nogen der har en erfaring med at starte som logo designer. Har overvejet at lave en webside hvor jeg vil sælge logoer, men kan alle og enhver lave sådan en webside og hvordan klare man betaling?. 

Håber nogen kan hjælpe mig på rette kurs. 

Tak 

-Martin 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 06:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er uddannet som Mediegrafiker, og syntes personligt at logo-design er et meget smalt område.
At lave logoer handler (for mig) også om at sætte sig ind i virksomheden, og finde ud af hvilken "historie" de vil fortælle for at kunne lægge HELE den grafiske identitet på plads. Det er måske det du skal slå ind på, hvis du vil lave logo'er. Altså en hel identitet, hvor du også tilbyder at lave f.eks. brevlinie, grafisk stil til brochurer eller Web-sites.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:25

Enig, det er for smalt kun at designe logoer. Det er meget nemmere at beholde en ny kunde end at skaffe en ny, og så er det jo lidt surt, at din opgave slutter allerede med logoet - altså før virksomheden begynder at lave rigtige penge. :)
Du skal have flere ydelser at byde på, og så må du have en søgemaskineoptimeret hjemmeside, hvor du fremviser dine flotte resultater og referencer, samtidig med at du arbejder med linkbuilding og evt. blog og nyhedsbrev. Det kan også være, du skal tage direkte kontakt til virksomheder i dit område, som har brug for grafisk hjælp. Du kan let finde dem, det er bare at gå hjemmesider igennem,se efter noget, du kan lave bedre, kontakte dem og tilbyde det på høflig vis.

Overvej også at skrive en pressemeddelelse om din virksomhed - se evt. om medieomtale her.

Du må ikke forvente, at freelancer sites kan hjælpe dig til store penge, ganske enkelt fordi der er så mange om buddet der, samtidig med at folk forventer lave priser, fordi der er mange begyndere også.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)