Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke lige så god til regnskab, men vil gerne prøve Dinero og bruge det. Men har to indledende spørgsmål.

Hvad er "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår:"? Så vidt jeg kan forstå er det over udgifter? Men har ikke brugt det før.

Det tal der kan indtastes åbningsbalance. Det er vel tallene fra et revisor godkendt regnskab. Men hvad hvis der er poster der er slået sammen eller ikke er der? Kan man fortsætte alligevel?

Jeg kunne ikke umiddelbart finde det, men kan man oprette år uden rækkefølge (f.eks. tage 2014, så 2010, så 2011, så 2012 og 2013)?

Jeg skal bare over start problemerne og så tror jeg at jeg bliver rigtig glad for Dinero.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:41

FrankJor:

Nu er jeg ikke lige så god til regnskab, men vil gerne prøve Dinero og bruge det. Men har to indledende spørgsmål.

Hvad er "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår:"? Så vidt jeg kan forstå er det over udgifter? Men har ikke brugt det før.

Det tal der kan indtastes åbningsbalance. Det er vel tallene fra et revisor godkendt regnskab. Men hvad hvis der er poster der er slået sammen eller ikke er der? Kan man fortsætte alligevel?

Jeg kunne ikke umiddelbart finde det, men kan man oprette år uden rækkefølge (f.eks. tage 2014, så 2010, så 2011, så 2012 og 2013)?

Jeg skal bare over start problemerne og så tror jeg at jeg bliver rigtig glad for Dinero.

Hej Frank.

Herunder ses mine kommentarer - lad mig høre om det giver mening.

1. Du har altid haft bilagsnummer i dit regnskab. Starter du fra 2014, så bare lad den være på 1. Så starter dine bilagsnummer på 1 igen.

2. Ja det er tallene fra revisor. Du må ikke slå dem sammen, du skal bruge den balance revisoren har lavet regnskabet ud fra. Højst sandsynligt balancen fra dit gamle regnskabssystem med evt. efterposteringer fra revisor. Du kan alternativt lade ham indtaste tallene i Dinero. Tager en revisor 15 minutter :)

3. Hvorfor vil du oprette flere år ? Normalt når man skifter regnskabsår tager man backup af de sidste 5 år i det gamle regnskabssystem og starter på en frisk i det nye :)

Håber det hjælper dig videre :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 24. Jun 13
Skrevet kl. 09:53

Jo, det giver mening. De bilagsnumre, er det for det vi køber eller for det vi sælger?

På de regninger vi sender, der er der en løbende nummer serie og den bliver ikke nulstillet ved årsskifte.

Hvis det er for alt vi køber, skal man så notere bilagsnummer på hver enkelt regning?

Ok, det er nok måske så en dum ide at oprette for tidligere år. Var mere hvis der var nogen form for statistik i Dinero 

Glæder mig til at komme i gang med det. :)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:58

FrankJor:

Jo, det giver mening. De bilagsnumre, er det for det vi køber eller for det vi sælger?

På de regninger vi sender, der er der en løbende nummer serie og den bliver ikke nulstillet ved årsskifte.

Hvis det er for alt vi køber, skal man så notere bilagsnummer på hver enkelt regning?

Ok, det er nok måske så en dum ide at oprette for tidligere år. Var mere hvis der var nogen form for statistik i Dinero 

Glæder mig til at komme i gang med det. :)

Hej Frank.

Der er 2 bilagsnummer i Dinero :

1. Salgsnumre

2. Alle de andre

Begge serier er fortløbende, men du kan starte fra nul hvert år på købssiden (alle de andre).

Du skal notere bilagsnummeret på hvert køb (hvilket du altid burde have gjort) :).

Brug evt. dinero pro hvor du kan lægge bilag op i skyen, det gør jeg selv. Så jeg fri for at have en mappe hvor jeg skal skrive bilagsnummer i hjørnet af hvert bilag.

Det er der desværre ikke første år.

Se hvordan du overflytter din åbningsbalance her :

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx

Håber du kommer godt igang :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 24. Jun 13
Skrevet kl. 10:25

Mange tak for svaret. Det giver mening.

Har dog lige to sidste spørgsmål. Hvis man finde ud af at man mangler en faktura, er det så muligt at registrere bagud?

Kan man godt nøjes med at have regnskaberne i skyen?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:33

FrankJor:

Mange tak for svaret. Det giver mening.

Har dog lige to sidste spørgsmål. Hvis man finde ud af at man mangler en faktura, er det så muligt at registrere bagud?

Kan man godt nøjes med at have regnskaberne i skyen?

Hej Frank.

Det var godt :)

Ja det kan du godt, men du kan aldrig rette bilagsnummerne. Så er du nået til bilag 22, vil den næste faktura få nummer 23 selvom du skriver den 1 måned tilbage.

Ja det kan du sagtens. Vi anbefaler dog at du gemmer dine fysiske bilag lidt endnu. Det skyldes at vi ved at lave en funktion så du kan gemme dem alle på 1 gang. I tilfælde af du ønsker at skrifte regnskabssystem. Det er en lidt tung proces lige nu, da du skal ind på hvert bilag og downloade dem :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)