Nu er jeg ikke lige så god til regnskab, men vil gerne prøve Dinero og bruge det. Men har to indledende spørgsmål. Hvad er "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår:"? Så vidt jeg kan forstå er det over udgifter? Men har ikke brugt det før.
Jeg kunne ikke umiddelbart finde det, men kan man oprette år uden rækkefølge (f.eks. tage 2014, så 2010, så 2011, så 2012 og 2013)? Jeg skal bare over start problemerne og så tror jeg at jeg bliver rigtig glad for Dinero. |
FrankJor:Nu er jeg ikke lige så god til regnskab, men vil gerne prøve Dinero og bruge det. Men har to indledende spørgsmål.
Hvad er "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår:"? Så vidt jeg kan forstå er det over udgifter? Men har ikke brugt det før.
Det tal der kan indtastes åbningsbalance. Det er vel tallene fra et revisor godkendt regnskab. Men hvad hvis der er poster der er slået sammen eller ikke er der? Kan man fortsætte alligevel?Jeg kunne ikke umiddelbart finde det, men kan man oprette år uden rækkefølge (f.eks. tage 2014, så 2010, så 2011, så 2012 og 2013)?
Jeg skal bare over start problemerne og så tror jeg at jeg bliver rigtig glad for Dinero.
Hej Frank.
Herunder ses mine kommentarer - lad mig høre om det giver mening.
1. Du har altid haft bilagsnummer i dit regnskab. Starter du fra 2014, så bare lad den være på 1. Så starter dine bilagsnummer på 1 igen.
2. Ja det er tallene fra revisor. Du må ikke slå dem sammen, du skal bruge den balance revisoren har lavet regnskabet ud fra. Højst sandsynligt balancen fra dit gamle regnskabssystem med evt. efterposteringer fra revisor. Du kan alternativt lade ham indtaste tallene i Dinero. Tager en revisor 15 minutter :)
3. Hvorfor vil du oprette flere år ? Normalt når man skifter regnskabsår tager man backup af de sidste 5 år i det gamle regnskabssystem og starter på en frisk i det nye :)
Håber det hjælper dig videre :)
De bedste hilsner
Rasmus