Hej Alle Jeg står lige i et sort hul, føler jeg, da jeg nok for sent har opdaget at jeg skulle følge med i 2013. Der er kun tale om 381 kroner i overskud (i og med jeg kom så sent i gang) - men vil der være nogen straf, konsekvens eller noget, fordi jeg har glemt at indberette det i 2013, og derfor først skal gøre det på mandag, når man kan rette i årsopgørelsen? |
henrikojensen:Hej Alle
Jeg står lige i et sort hul, føler jeg, da jeg nok for sent har opdaget at jeg skulle følge med i 2013.
Sagen er den, at jeg startede min virksomhed sidst på året i 2013, og selvfølgelig satte et fedt 0 i min forventede overskud.
Dog glemte jeg i løbet af 2013 at få dette ændret, og derfor står der nu 0 i overskud for 2013 - dvs. jeg ikke har betalt skat.Der er kun tale om 381 kroner i overskud (i og med jeg kom så sent i gang) - men vil der være nogen straf, konsekvens eller noget, fordi jeg har glemt at indberette det i 2013, og derfor først skal gøre det på mandag, når man kan rette i årsopgørelsen?
Håber på svar - tak!
Hej Henrik,
Ingen grund til panik. Du selvangiver blot overskuddet, og ser hvad årsopgørelsen lyder på :-)
KH. Lars