Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelsen 2013

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står lige i et sort hul, føler jeg, da jeg nok for sent har opdaget at jeg skulle følge med i 2013.
Sagen er den, at jeg startede min virksomhed sidst på året i 2013, og selvfølgelig satte et fedt 0 i min forventede overskud.
Dog glemte jeg i løbet af 2013 at få dette ændret, og derfor står der nu 0 i overskud for 2013 - dvs. jeg ikke har betalt skat.

Der er kun tale om 381 kroner i overskud (i og med jeg kom så sent i gang) - men vil der være nogen straf, konsekvens eller noget, fordi jeg har glemt at indberette det i 2013, og derfor først skal gøre det på mandag, når man kan rette i årsopgørelsen?

Håber på svar - tak!

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:30

henrikojensen:

Hej Alle

Jeg står lige i et sort hul, føler jeg, da jeg nok for sent har opdaget at jeg skulle følge med i 2013.
Sagen er den, at jeg startede min virksomhed sidst på året i 2013, og selvfølgelig satte et fedt 0 i min forventede overskud.
Dog glemte jeg i løbet af 2013 at få dette ændret, og derfor står der nu 0 i overskud for 2013 - dvs. jeg ikke har betalt skat.

Der er kun tale om 381 kroner i overskud (i og med jeg kom så sent i gang) - men vil der være nogen straf, konsekvens eller noget, fordi jeg har glemt at indberette det i 2013, og derfor først skal gøre det på mandag, når man kan rette i årsopgørelsen?

Håber på svar - tak!

Hej Henrik,

Ingen grund til panik. Du selvangiver blot overskuddet, og ser hvad årsopgørelsen lyder på :-)

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28

Hej Lars

Tak for svaret!
Men er du helt sikker på, det ikke vil straffe mig på en måde?
Mangler jo at betale det skat, omend det er et småt beløb. :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:59

Du har indtil 1. juni til at indberette din indkomst i 2013 når du har selvstændig virksomhed, så ingen grund til bekymring. Fra i morgen af kan du komme ind og se og rette din resultatopgørelse, der kan du sætte kryds i at du har startet selvstændig virksomhed også får du automatisk den udvidede selvangivelse fremover.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)