Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdrage sin ejerandel i ApS'en - men mulighed for at få det tilbage

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Evento Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg befinder mig snart i en situation hvor jeg ryger på dagpenge  for noget tid og derfor overvejer jeg, at overdrage min andel til mine partnere i ApS'en , så jeg ikke har noget bøvl med dagpengesatsen bliver reguleret, fordi man har noget selvstændigt erhverv osv.

Mit spørgsmål er;

1. Kan man overdrage sin andel til de andre for 0 kr og skal der laves noget form form dokumentation for dette? 

2. Hvordan er reglerne hvis man så vil komme ind i virksomheden igen på et senere tidspunkt, skal man så betale et indskud for at komme ind eller kan man ved sin overdragelse laver et skriftlige dokument, der henstiller en til at kunne træde ind i virksomheden med samme andel, som man gik ud med ( dette tilfælde 33 %).

På forhånd tak for hjælpen og Go' weekend

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46

1 ja - og ja - de vil jo så blive beskattet formentlig og du vil få et skattefradrag for tab på aktier .- men JA- men det skal opgives til skat og skal ind i jeres ejerbog som dokumentation derudover

2 man kan aftale hvad man vil, men for at komme ind skal du anparterne igen og det vil så være en gave hvis det sker til 0 og de har en højere værdi,(besværligt da denne værdi skal bekræftes)¨

Du kan sikkert selv høre, at det du vil er, at munne vise dagpengekontoret du ikke har virksomhedsandel og så være uden det medens du er på dagpenge og så træde ind igen som intet var hændt når du ikke er på dagpenge og svaret er, at det er der ikke en enkelt løsning på desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 14
Fra  Evento Skrevet kl. 00:37

Mange tak for dit svar John, så blev jeg da lidt klogere. 

Jeg ville ønske jeg kunne slippe for al den bøvl, men situationen ser bare lidt sort ud pt.

lige et sidste spørgsmål: Jeg har bl.a. fået fortalt, at man  evt. kan oprette et holdingselskab, som så ejer  33% af den aps, som jeg overdrog til de andre 2 partnere, når jeg forhåbentlig hurtigst muligt, kan komme væk fra dagpenge rodet. Benytter jeg mig af dette, så ville de andre ikke blive beskattet og deres andel vil have samme værdi, som min andel. Er dette noget du, som lyder rent volapyk i dine ører? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03

Seven:
eg har bl.a. fået fortalt, at man  evt. kan oprette et holdingselskab, som så ejer  33% af den aps, som jeg overdrog til de andre Er dette noget du, som lyder rent volapyk i dine ører?  2

Nej ikke volapyk - Du skal jo så ha oprettet et holding som ejer din andel - og holding- hvis det er brancheregisrteret som finansielt selskab, vil generelt ikke påvirke dagpenge

Jeg kan ikke her så sent overskue hvordan du kan overdrage drift ApS endelene til dit holding og også der, og ikke fordi jeg lever af henvisning til revisor Big Smile vil jeg mene du skal bruge de nok 2-3000 kr som jeg mener et sådan råd vil koste+ måske 2.500 til stiftelse. eller samlet måske 6.- 7.000 for at få det korrekt på plads

Brug en der er registreret/godkendt/statsautoriseret revisor. Ikke en en af de alt for mange der har kørt handelsskolens grundkursus igennem og nu kalder sigrevisor, for det kan du og jeg kalde os hvis vi ikke har andet at lave. Der er masser af gode bogførings eller regnskabs selskaber  men kalder de sig "revisionsselskan eller noget sådan - så regn med, at de ingen som helst revisor autorisation har

Det er 100% ok med ikke revisor bogholding, jeg kende mange super og det kan spare penge MEN - når det gælder sådanne sager - køb tjenesten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 14
Fra  Evento Skrevet kl. 08:42

hehe okey, mange tak for hjælpen/vejledningen - jeg vil lige drøfte det med de andre to indehaver også tage den derfra. Du skal i hvert fald have mange tak og ønskes en go' weekend. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)