Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken branchekode skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg er ved at starte en enkeltmands-virksomhed, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken branchekode, jeg skal vælge. Min virksomhed sælger online-produkter, blandt andet end medlemsklub, jeg selv laver, og så er det vel ikke under detail?

Håber, der er en, der kan hjælpe. På forhånd tak! :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:47
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:59

Såfremt du driver virksomheden hjemme fra privaten skal du være opmærksom på en detalje omkring din kommunes affaldshåndtering.  De fleste kommuner har fået pålagt (påberåber sig at der er lovhjemmel for sagen.. ) at skulle opkræve gebyrer for håndtering af affald fra erhvervsdrivende - uanset disse så producerer lidt, meget eller intet affald.  De fleste kommuner har så heldigvis oprettet et par brancher der kan blive undtaget for disse gebyrer.  Husk derfor at undersøge om der i din kommune er speceille regler omkring dette, og hold det op imod din virksomhed og se om du kan finde en branchekode der passer til både din virksomhed og fritagelsen for affald. 

Det kan vises sig at være en vigtig detalje.  Feks.: En selvstændig revisor kan nemt blive pålagt at betale mellem 1500 og 2000 kr. om året for at drive sin virksomhed hjemme fra parcelhuset.  Og det er uanset at der ikke produceres andet affald end måske 10 a4 ark og 2 kaffefiltre...  som alligevel bortskaffes samme med restens af boligens almindelige affald.  Du kan nemt blive pålagt at skulle betale gebyrer uanset du intet affald producerer, f.eks administrerer en webshop fra privaten - hvor der intet varelager findes. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:04

Jeg vil stærkt fraråde at vælge en anden branchekode end den korrekte...

Branchekoden anvendes bl.a. af SKAT til sammenligning med andre indenfor samme branche samt udsøgning af virksomheder til kontrol.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Der har jeg været inde, Tonny, men jeg synes ikke, jeg kan finde en, som passer :-/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Tak, det var jeg ikke opmærksom på.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)