Hej Jeg kunne virkelig godt bruge et par friske øjne til at kigge på min web-shop. For at se om der er noget som kan gøres bedre. Efter 2 år er jeg stadig nødt til at lave et privat indskud på firmakontoen, hver måned. Er det bare en dårlig ide jeg har sat igang, eller er der noget som skal laves om ?? Jeg har brugt nogle få tusinde kroner på Adwords. DBA og Facebook reklamer. Besøgstallet er mellem 20 og 45 i døgnet. Jeg skal nok lige fortælle at det drejer som om de 3 biler Toyota Aygo, Citroen C1 og Peugeot 107. For de indviede: Citybugs Der kører ca 90.000 af dem herhjemme. Jeg har både en klubside og en web-shop. På forhånd tak |
Okay, her er min kontruktive og subjektive kritik.
- Det logo fylder alt for meget, gør det mindre og placer det oppe i toppen, brug istedet din header-bar til at have en god reklame kørende.
- Først da jeg kom ind på siden forstod jeg ikke med det samme hvad siden solgte, det skal din header blandt andet være med til at sige.
- Jeg lod slet ikke mærke til top menu før jeg begyndte at lede efter den, så ville råde dig til enten at ændre baggrundsfarven eller knapperne i top-menuen så de er nemmere at spotte. Personligt er jeg selv mest til lysere baggrunde, gerne grålige.
- Jeg synes du skal fjerne nogen af dine elementer på forsiden, er indkøbskurv og vejledninger virkelig det vigtigste på siden? Prøv at hold dig til kun at have det vigtigste på forsiden, og så gem kurven lidt væk der, så folk ikke får så mange muligheder. Tænk på dine kunder som børn, for de valgmuligheden for 20 forskellige is bliver de forvirret, mens hvis du bare stikker dem en chokolade is i hånden laller de glad videre.
- Elementerne/Ikonerne på forsiden er som sådan gode, men ville nok skrive lidt tekst til dem enten ved siden af dem eller under del, for at beskrive hvad de kan forvente hvis de trykker på dem.
- Igen, pågrund af den mærke baggrund ligger men ikke mærke til indholdet i din footer.
- Din side-menu kan jet gentling godt lide, det er en god neutral farve, og der har du også en kurv, så det er endnu en grund til den ikke er så relevant på forsiden.
Ja jeg kunne komme med en masse andre ting også, men tror du forstår hvad jeg mener. Når du skal skrive din tekst og designe din hjemmesiden, så hop ud af dine egne træsko og se hjemmesiden igennem dine kunders øjne. Eller spørg de kunder der komme ind til et service eftersyn hvad de synes om siden og hvad der mangler. Det er det bedste måde at optimere hjemmesiden på.
Men prøv at kig på den igen, og så skriv endnu en tråd om en måneds tid igen, så kan vi kigge på den igen.
Husk på: "To improve is to change; to be perfect is to change often" -Winston Churshill