Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig være rigtigt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I korte træk: Jeg havde en kunde for ca. 2 år siden, der ikke betalte sine regninger. Han endte med at skylde mig kr. 35.000,- + moms. I sidste ende måtte jeg så sende ham til inkasso. Ikke noget jeg var glad for, men når man har lagt penge på bordet, skal de jo ind igen.

Nåh, men han blev først dømt i byretten til at betale. Derefter blev han hentet i fogedretten, hvor han erklærede sig insolvent. Dette til trods for at han stadig har sin virksomhed. Og kører i en større BMW. Han påstår overfor fogedretten at han er på dagpenge og har et rådighedsbeløb på kr. 2.000,- om måneden. I samme omgang vil han så tilbyde at betale kr. 13.000,- og sagsomkostningerne (3800,-). Dette siger jeg ok til, da jeg ikke har den store lyst til at blive ved efter mere end et helt år. Og fordi alternativet var en afbetalingsordning på 200,- / måned i næsten 200 måneder.

Men kunden betaler ikke de 13.000,-. Han betaler heller ikke sagsomkostningerne. Han kører bare videre i sin BMW og med sine forretninger. I samme firma.

Så kommer spørgsmålet. Kan det virkelig passe at han bare går fri? Der må da være konsekvenser for løgne i fogedretten? Kan man have firma og være insolvent, samtidig? Skal jeg bevise at han har penge? Eller?

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:59

Det ser desvære sådan ud.. Hvis retten har talt og han stadig ikke betaler så kan du vel lave en ny ret sag (sikkert med samme resultat.)

Der er sikkert andre han skylder penge måske kan I gå sammen for at støtte hinanden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan indleverer en konkursbegæring mod ham, så bliver alle hans aktiver gennemgået, men hvis det er rigtig, at han intet ejer af værdi, så er det dig der kommer til at betale behandlingen op til kr. 30.000,00.

Har du meldt ham til RKi, hvis det ikke tilfældet, så kunne det måske hjælpe. Du sender mig bare en Pm hvis du har brug for hjælp.

mvh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:53

:

Du kan indleverer en konkursbegæring mod ham, så bliver alle hans aktiver gennemgået, men hvis det er rigtig, at han intet ejer af værdi, så er det dig der kommer til at betale behandlingen op til kr. 30.000,00.

Har du meldt ham til RKi, hvis det ikke tilfældet, så kunne det måske hjælpe. Du sender mig bare en Pm hvis du har brug for hjælp.

mvh

Yes StarStarStarStarStarStar

Dejligt med en handlekraftig advokat.

Dem skulle der være nogle flere af.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:02

Det kan jo være hele shittet står i konens navn

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:37

Jonas Jørgensen:
Det kan jo være hele shittet står i konens navn

Wink Ja måske. Men det er vel bedragerisk at handle i en andens navn

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er ulovligt at modtage dagpenge og fortsætte driften af et firma.

Men det var den med den store BMW jeg tænkte lidt på, den står jo nok ikke i hans navn.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:22

Retvirkningsloven gælder stadig, så han kan ikke bare flytte det hele over i konens navn, hvis det er ham der har tjent pengene.

mvh

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:46

Jonas Jørgensen:

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er ulovligt at modtage dagpenge og fortsætte driften af et firma.

Men det var den med den store BMW jeg tænkte lidt på, den står jo nok ikke i hans navn.

Hvorfor skulle det være ulovligt? Sålænge det er bibeskæftigelse er det da helt lovligt. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:40

Nu er jeg jo så ikke jura ekspert lige på området, men lur mig om det ikke er i gråzonen.

- om ikke hamrende ulovligt.

Fagforeningerne kræver i hvert fald komplet ophør af tidligere virksomhed, før der kommer dagpenge på bordet - men dertil om det så er lovligt at have bibeskæftigelse og fortie det i byretten, skal jeg ikke kunne sige.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)