I korte træk: Jeg havde en kunde for ca. 2 år siden, der ikke betalte sine regninger. Han endte med at skylde mig kr. 35.000,- + moms. I sidste ende måtte jeg så sende ham til inkasso. Ikke noget jeg var glad for, men når man har lagt penge på bordet, skal de jo ind igen. Nåh, men han blev først dømt i byretten til at betale. Derefter blev han hentet i fogedretten, hvor han erklærede sig insolvent. Dette til trods for at han stadig har sin virksomhed. Og kører i en større BMW. Han påstår overfor fogedretten at han er på dagpenge og har et rådighedsbeløb på kr. 2.000,- om måneden. I samme omgang vil han så tilbyde at betale kr. 13.000,- og sagsomkostningerne (3800,-). Dette siger jeg ok til, da jeg ikke har den store lyst til at blive ved efter mere end et helt år. Og fordi alternativet var en afbetalingsordning på 200,- / måned i næsten 200 måneder. Men kunden betaler ikke de 13.000,-. Han betaler heller ikke sagsomkostningerne. Han kører bare videre i sin BMW og med sine forretninger. I samme firma. Så kommer spørgsmålet. Kan det virkelig passe at han bare går fri? Der må da være konsekvenser for løgne i fogedretten? Kan man have firma og være insolvent, samtidig? Skal jeg bevise at han har penge? Eller? |
Det ser desvære sådan ud.. Hvis retten har talt og han stadig ikke betaler så kan du vel lave en ny ret sag (sikkert med samme resultat.)
Der er sikkert andre han skylder penge måske kan I gå sammen for at støtte hinanden.