Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en meget mærkelig bank

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sidder lige nu og skummer af raseri, så for at få lettet sindet kommer det til at gå udover jer Devil

Jeg arbejder for et meget lille ejendomsselskab (køber, udvikler og sælger), hvor vi har/havde planlagt at købe et mindre hus i Nordsjælland.
Vi har i selskabet med en god egenkapital som både består af friværdi i andre ejendomme og en større kontant beholdning.000kr.

Der er allerede fundet en lejer til ejendommen, som har opsagt nuværende bolig og planlægger at flytte ind den 1. april.
Forrentningen er ca. 5,45%.

Banken godkender for ca. 1 mdr. siden lånet til ejendommen, hvilket vi også regnede med da vi kun skal låne 700.000kr.
Resten skyder vi selv ind.

Nu dagen inden overtagelsen af ejendommen, ændrer banken så vilkårene for lånet dramatisk, som skal underskrives som et tillæg ellers
vil de ikke give lånet.

Måske er vi bare for lille til banken eller jeg bare kikker forkert på det.

Og ja jeg ved godt at ejendomsbranchen er udskældt, men vi har selv i de gode år holdt hovedet koldt og kun haft få og mindre ejendomme.
Så ingen 100mill kr. portefølje og smarte biler hos os. Men vi spiser bøf om fredagen... stadigvæk Big Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg føler med dig. Der er altid nogen, der ødelægger det for andre. Ejendoms-branchen og spekulanter vil have det ekstremt svært de næste par år, men så bliver bankerne nok lidt mere modige igen.

Håber du trods alt får en god forretning ud af det.

Tilmeldt 25. Oct 07
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lige en opdatering på denne meget mærkelig bank.

Vores advokat er blevet forelagt to muligheder, enten accepter de nye tillæg, som banken kom med i sidste sekund eller accepter at renten ændres kraftigt... Og nej, det bliver ikke billigere for os.

Her kan vi virkelig tale om at de store tryner en mindre kunde.

Fejlen er at bankens konsulent (nægter at bruge ordet rådgiver), har glemt denne "nye" tillæg i det første tilbud og nu presser de den ned i halsen på os.

Og det er ikke fordi banken har en stor risiko. Stiller hus gældsfrit som sikkerhed og skal kun låne ca.40% af den nye ejendommens værdi. 

Så der kan slet ikke forstå deres meget grove og aggressive fremfærd. 

PS: ved godt at de må jo gør som de synes bedst, overfor deres kunder. Bare øv at det går udover os. 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:48

Hvad går tillægget ud på?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:00

Hej med jer. :-)

Tråden er anmeldt for at hænge en navngiven virksomhed ud, hvilket er i strid med Aminos regler.

Jeg har derfor anonymiseret tråden. Det ændrer som sådan intet ved trådstarters spørgsmål.

Hold venligst tråden i generelle vendinger eller i anonymiseret form.

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 25. Oct 07
Skrevet kl. 23:04

Det var bare ment som en opdatering på denne sag. Vil gerne dele så meget information som muligt. For at høre følgende:

1) Tag det som en mand, og arbejd igennem.

2) Ja, det er ikke en fair behandling. Og du kunne måske gøre følgende ......

Så noget feedback eller input er velkommen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14

ja sandt og sige - 1 - du kan næppe tvinge andet igennem uden at ha noget klart skriftligt som de bryder mod. Kamp mod vindmøller vinder man ikke

2 ikke til at ane om det er fair uden at høre begge parter, MEN det er ikke ukendt, at en bankrådgiver lover noget som siden ikke kan holde. Man er aldrig sikker før tingene er færdigt underskrevet, og det er jo som i resten af verdenen, man skal ha ting på skrift før man er sikker - fair - nej vil ikke - men alle sider har 2 vinkler mindst

3 Prøv en anden bank. HVIS nu din bank er tosset så er det jo helt usandsynligt at alle andre banker, som jo gerne vil konkurrere, tager samme beslutning, så shop rundt - 

4 Jeg tror du kanene med at tage det som en mand og arbejde ingennem som i dit 1 - desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)