Jeg er ved at finde nogle emballager fra Kina, og har søgt på Alibaba. Har nu fundet de et par steder der har det jeg søger, og har "requested samples". Firmaerne har vendt tilbage og tilbudt at sende mig vareprøve hvis jeg selv betaler fragten. Dette er helt fint, men der er noget der ens for alle, de ønsker alle betaling via Western Union Bank.
Det er ikke store beløb, vi snakker en 35$ så det er til at klare, men vil bare blive ærgerlig over at blive snydt.
Så her mine spørgsmål:
- Kan jeg roligt betale via Western Union Bank, og er der nogen form for sikkerhed, eller er pengene tabt i tilfælde af fup ?
- Er der andre der har brugt Alibaba til at finde producenter og har det været pålideligt nok ?
- Skulle der så være nogen som kender til producenter af "lotion pumper" med målene 28/410 i sort så er jeg interesset i disse :-)
Gælder det også når jeg laver "Direct to Bank" via Western Union website. Jeg mener, her er det bank til bank overførsel er det ikke lidt mere sikkert ?
Så vidt jeg ved, så er der ingen sikkerhed, hvis man benytter Western Union. Western Union er ofte blevet brugt i forbindelse med svindelsager - så tag dine forholdsregler!
På Alibaba er der, som alle andre steder, både ærlige forretningsfolk og svindlere. Så igen, vær kritisk og tag dine forholdsregler.
Tak for svar, ja ved at man skal forholde sig kritist men syntes det er meget svært at skelne mellem hvem der er oprigtig og hven der er svindler, da svindlere i dag er blevet ret dygtige til at få det til at se virkelighedstro ud.
Grund til mine valg af dem som jeg har fundet:
- De har de produkter jeg søger, og virker til at vide lidt om baggrund (Teknik)
- De har en god hjemmeside med gode beskrivelser og billeder (virker oprigtig)
- De har givet nogle fornuftige tilbud som kan nedsætte mine kostpriser betydeligt
Så kan jeg på nogen måde lave overførsler til disse ca. 5 firmaer hvor jeg har en form for garanti ?
jeg er usikker her - du betaler via paypal til en bank i kina? Jeg ved ikke hvordan men normalt med paypal betaler du en sælger i kina og har køberbeskyttelse, men hvad mener du med betale via paypal direkte til en bank - kan man det og ha køber beskyttelse - ikke hvad jeg ved
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER