Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ure?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg har gået i et stykke tid, og spekuleret på ideen om at sælge ure på internettet. Jeg har ikke det store kendskab til ure, men det interessere mig alligevel en del. Jeg har tidligere været i kontakt, med nogle iværksættere som klart fortalte, at det var en hård branche. Jeg mener derimod, at jeg har ideen til at kunne gøre min forretning speciel, og forhåbentlig opnå succes med projektet (Jeg ved det kræver mange års, hårdt arbejde). Nogle af mine mange udfordringer er samtidig, at jeg er under 18, og ikke står stærkt rent kapitals mæssigt. Jeg ville være i stand til at samle omkring 25.000 kr. sammen, hvilket jeg ved er alt for lidt i forhold til omkostningerne.

Mit bagland har derimod ramt alderen, hvor de gerne vil være mere formelle og specielle i deres fremtræden, jeg mener at salg til mit baglandet kunne give mig en god start. På den måde ville min økonomi forbedres, så muligheden for en god start online ville være større.

Derudover er jeg igang med at finde kontakter til ur mærkerne, Seiko og fossil. Jeg har ambitionen om, at prisklassen på urene skal stige i takt med firmaet. samtidig med, at andre produkter også vil fremtræde. Jeg ville være klar til at satse alt på dette projekt, hvis det viser sig at have potientale :)

Nu får jeg det lidt til at lyde som om, at jeg er fast beslutte på at starte op, hvilket jeg ikke er, men det er tanke jeg har bygget på længe.

Hilsen Christoffer :)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligger der et spørgsmål gemt i den tekst? Måske bare mig der ikke kan finde det.

Har du specifikke spørgsmål til urbranchen må du gerne skrive en besked til mig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som umyndig skal du ha DISPENSATION FRA STATAMTET SOM HER 

Jeg ville tro det er ret vanskeligt at få engros priser for Seiko og Fossild faktisk - uden at være ganske stor købende men det er en anden sag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan engentlig godt forstå, du stiller spørgsmålet Frederik.

Men spørgsmålet er, om det ville være en ide der overhovedet kunne realiseres. Som sagt er min kapital jo meget lille, og der er jeg også i tvivl om det lukker mine muligheder, for opstart af sådan et firma. Jeg søger også svar på, om det er muligt at fremskaffe en leverandør, også udfra min kapital af de to firmaer, Seiko og Fossil.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Larsen:

Kan engentlig godt forstå, du stiller spørgsmålet Frederik.

Men spørgsmålet er, om det ville være en ide der overhovedet kunne realiseres. Som sagt er min kapital jo meget lille, og der er jeg også i tvivl om det lukker mine muligheder, for opstart af sådan et firma. Jeg søger også svar på, om det er muligt at fremskaffe en leverandør, også udfra min kapital af de to firmaer, Seiko og Fossil.

Du har ikke kapital nok til at købe hjem fra Seiko og Fossil. 

Vi startede for mindre end 25.000. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror som nævnt før det bliver meget vanskeligt  Seiko mener jeg ligger hos http://www.arberg-time.dk/ som grossist fossil ligger vist hos kanske mange - jeg kender ikke en dansk grossist - men igen - svært

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg tror som nævnt før det bliver meget vanskeligt  Seiko mener jeg ligger hos http://www.arberg-time.dk/ 

vh John h

Korrekt og Arberg sælger ikke til rene online butikker. Det gør Fossil, dog skal man godkendes som butik først og derpå lægge en etableringsordre og være løbende lagerførende.

Kan godt hjælpe med en kontakt til Fossil, men som ikke-opstartet er det nok ikke muligt.

Går her ud fra du snakker om autoriseret forhandling - hvis du mener grey-market, så er sagen jo en ganske anden og uden krav fra distributøren

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du forklare hvad grey-market er for noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

autoriserede forhandlere (AD) skal aftage en vis mængde ure fra deres mærker, ex Rolex, Omega, AP osv. Ofte kan det betyde, at de har for mange ure i butikken. Disse ure sælges så (med stilsigende accept fra mærkerne) til grey market dealers. De sælges med såkaldt åbne papirer som betyder der ikke er garanti, da grey market dealer ikke bare kan underskrive dem, men med alle boxe og alt. Disse ure sælges så fra grey market dealers helt lovligt lidt billigere end de tilsvarende nye ure fra en AD i samme land. Det kan ofte være sidste års modeller osv. Man skal være rimeligt etableret på markedet for at få de gode kontakter til AD som ofte vil kunne være i Kuala Lumpur og lignende eksotiske steder. Man skal også ha en del penge, da urene jo skal betales

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)