|
Forestil dig, at du skal give 3 gode råd til en god ven, som gerne vil være selvstændig. Han spørger dig: "Hvis du skulle starte som selvstændig igen. Hvilke 3 ting ville, så have gjort den største forskel, hvis du havde vidst det fra starten af?" F.eks. "Det ville have gjort en stor forskel i min virksomhed, hvis jeg havde brugt mere tid på at afklare hvem min ideelle målgruppe er. Og finde metoder dertil" Svarene skal bruges til at lave en kickass rapport til alle jer, som overvejer at starte selvstændig virksomhed. Og som gerne vil lære af alle Jer som allerede har en virksomhed. Jeg håber I vil hjælp mig! På forhånd tak for hjælpen. Hilsen Louise |
Hej Turbolulu
Det bliver interessant at se resultatet.
Mine 3 råd:
1. Hvis du (I) selv kan/vil, undgå revisorer, så lang tid som muligt.
2. Lad dig ikke forblænde af mulige kunders snak.
3. Sørg for, at få alle aftaler på skrift.
Kommentarer:
1. Jeg har tidligere haft/deltaget i indlæg om emnet. Derfor vil jeg ikke trætte nogle mere med dette.
2. Var i efteråret i forhandling med en ny kunde. Leveringstid på udstyret: ca. 2 mdr. Pludselig skulle jeg fremsende en faktura, så det kunne momsfradrages i indeværende kvartal. Men jeg stod fast: Faktura følger udstyret. Kunden blev lidt muggen. 4 dage efter var konkursdekret afsagt.
3. Nogle leverandører og kunder kan ikke huske, hvad der aftales. Derfor beder jeg om, at få lov til at sende en email, hvor jeg bekræfter det vi har aftalt på møder.
Johnny
Bliv gratis medlem