Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugernavn på sociale medier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at klarlægge hvad min virksomhed skal hedde på de sociale medier.

Navnet skal gerne være det samme overalt og virksomhedens navn er en smule "typisk" - forestil jer noget i stil med computerworld.

Af den grund er navnet taget på mange sociale medier, så planen er at sætte dk efter navnet.

Vil det være ligemeget om siden hedder eksempelvis på facebook: computerworld_dk eller computerworlddk? Tænker rent SEO-mæssigt.

Og vil google tilpasse søgninger og se en sammenhæng mellem mit domæne, eksempelvis computerworld.dk og min facebookside hvis den hedder computerworld_dk eller vil facebooksiden uden relevans som kun hedder computerworld i stedet dukke op i søgeresultaterne?

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 08:52

Jeg ville køre det som computerworlddk, folk vil nemmere kunne huske det frem for det andet. 
For kunderne kan være i tvivl om det er med - eller _ det skal skrives.

Seo-mæssigt tror jeg ikke det har den store forskel, men er ikke helt sikker

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:00

Personligt ville jeg nok gå efter et unikt navn for hvis dit navn lægger sig tæt op af allerede eksisterende navne kan du risikere at dine kunder havner et forkert sted eller lignende...

Omvendt leverer du også bedre produkter samt service end konkurrenterne og bliver en kæmpe succes er du også sikker på at dine konkurrenter ikke forsøger at 'smooche' på din succes.

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 09:06

Det er kun udenlandske virksomheder med helt andre målgrupper, der tilbyder helt andre services, som har de normale brugernavne. Derfor vurderer jeg ikke at det burde være en ulempe :-)

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:12

Andreas:

Det er kun udenlandske virksomheder med helt andre målgrupper, der tilbyder helt andre services, som har de normale brugernavne. Derfor vurderer jeg ikke at det burde være en ulempe :-)

Aaaah ja ok, så er mit tidligere indlæg ret så ligemeget :-)

jeg havde nok gået ned DK bagefter så.

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 09:14

Altså _dk eller kun dk?

Og ved du om der er nogen SEO-mæssig forskel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)