Jeg har læst en del ældre tråde her på amino, som siger at man har 2 domæner - altså det med www og det uden. For ikke at miste linkjuice skal man lave en permanent redirect fra det ene til det andet.
Da trådene var lidt gamle tænkte jeg på, om det stadig var aktuelt eller om det i dag går automatisk f.eks. fra ens webhotel (meebox) eller når man har angivet foretrukne domæne i google webmaster tools?
Hvis det stadig er aktuelt med at redirecte, skal det så stadig gøres via en .htaccess fil? Og hvis det stadig er aktuelt og man laver sin redirect, kan det så være en god ide at variere mellem med og uden www ved de links man linkbuilder - giver det ikke en mere troværdig linkprofil?
Det er stadig aktuelt med at redirekte mellem uden-www og www. Grunden er at det er 2 forskellige domænenavne og derfor vigtigt at du har styr på den del. Du bør vælge fast om du vil bruge den ene eller den anden og holde dig til den. Det giver ikke en mere troværdig linkprofil at skifte imellem dem fordi det du "vælger fra" alligevel vil være "dødt" i søgemaskinernes øjne da du linker permanent fra det.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det du kan gøre er at du har 2 websites hvor det ene redirecter til det andet. Det kræver kun én fil og lidt viden om hvordan det er sat op. Du kan også sætte det op i IIS'en hvis du har adgang til den.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....