Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Accept af Bitcoin: Coinbase.com vs. Bips.me?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen derude, der har gjort sig erfaringer med accept af Bitcoin som betalingsmiddel? Jeg vil gerne implementere det på min hjemmeside og er i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge Coinbase.com eller Bips.me eller en tredje facilitator, så det ville være rart at høre om andres erfaringer.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:40

Generelt skal du passe på med at have din wallet ét sted. Fordi hvis den ryger så mister du alt. Især har der været sager hvor den japanske børs for Bitcoin er lukket og den var en af de største.

Den måde jeg nok vil gøre det på er at man skal sende beløbet til din wallet som sagtens kan ligge på din lokale maskine. Når du kan se at det er kommet ind så kan du udføre handlen. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 18:03

Tak for svar, Niels. Faktisk vil jeg gerne straksveksle pengene snarere end at holde pengene i Bitcoin. Desuden er det vigtigt, at det kan sættes op sådan, at mine kunder får straksadgang til deres vare ved gennemført betaling (så jeg ikke først manuelt skal tjekke, at beløbet er gået ind). Coinbase.com har et veldokumenteret API, som min programmør siger, at han kan arbejde med for at lave straksadgang ved gennemført betaling, men jeg har også fået Bips.me anbefalet, så jeg spekulerer på, hvilken jeg skal vælge.

Er der mon andre Amino'er, der accepterer Bitcoin på jeres sites? Hvordan gør I?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:32

Hvorfor ikke få ham til at benytte begge systemer? Hvis det gøres rigtigt så kan det laves således at du enten selv vælger hvilket system der skal benyttes eller at din side selv skifter over hvis der er problemer med det ene.

Det jeg vil gøre hvis det var mig (som jeg sidder og gør på en af mine sider) er at jeg laver et API som selve købssiden (side A) kender. Derefter laves kode som binder API'et (fra side A) sammen med betalingsformidler (side B). På den måde skal din side ikke laves om hvis du vil skifte betalingsformidler men der skal blot laves en kobling mellem dit API og betalingsformidleren.

Det gør også at hvis din programmør bliver uarbejdsdygtig så kan en anden programmør nemt lave koblingen uden at de skal have adgang til din side/kode men blot kende dit API.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:59

Hej Infopreneur

BIPS giver faktisk muligheden for en straksveksling af Bitcoin til DKK - du bestemer faktisk selv. Nogle vil gerne beholde Bitcoin, mens andre gerne vil veksle. Faktisk er straksveksling en default mulighed.

Det eneste du skal gøre er at oprette et profil på www.bips.me, knytte dine informationer til - herunder dit kontonummer, og så sker resten helt af sig selv.

Nu fik jeg ikke fat i om det var en eShop eller en fysisk shop du har, afhængigt af det, så er der forskellige måder at implementere en betalingsløsning på.

Fortæl mere.

Disclaimer

Jeg er tilknyttet BIPS som direktør

De bedste hilsner

Hans Henrik

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 19:08

Mange tak for svarene og undskyld, at jeg først vender tilbage nu. Jeg har først lige opdaget svarene, da Amino åbenbart ikke længere gør mig opmærksom på, når der er kommet nye svar i tråde, jeg abonnerer på! :(

Hans Henrik, vil du ikke sige noget om, hvorfor man skal vælge Bips.me frem for Coinbase.com? Hvad kan I tilbyde, som de ikke kan tilbyde? Jeg spørger, fordi jeg faktisk allerede har været inde forbi Bips.me, men da jeg ikke oplevede det som udpræget brugervenligt, tog jeg videre til Coinbase.com, og der gik det glat med at få en Pay With Bitcoin-knap ind på min hjemmeside. Nu spekulerer jeg så bare på, om der er ulemper ved Coinbase.com, som jeg ikke er opmærksom på, eftersom jeg har hørt fra flere, at de anbefaler Bips.me.

Niels, tak for rådene til API. Det lyder som en god idé med at udvikle en API til siden; jeg vil vende forslaget med min programmør. Hvis det tager lang tid/bliver dyrt, kan det godt være, det ryger i kassen med "nice to have" snarere end at blive prioriteret nu...

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:50

Hej igen :-)

Een umiddelbar fordel BIPS har i forhold til en spiller uden for DK er, at vi kan overføre penge til dig uden gebyr. Ligeså snart vi krydser Danmarks grænser, så er der gebyr på pengeoverførslen. Penge sparet, penge tjent :-)

Du bestemmer selv hvor tit du gerne vil have vekslet fra Bitcoin til danske kroner.

Det koster dig i øvrigt ikke en rød reje at tage i mod Bitcoin.

Jeg er ked af at du har oplevet brugervenligheden mindre god hos os end hos vores kolleger, det vil jeg gerne lære mere om. Skriv gerne til mig på hhhh@bips.me

Hvis du, eller din tekniker, gerne vil have hjælp, så giver vi dig gerne et ring og hjælper dig i gang, så alt bliver som du gerne vil have det.

En sidste fordel for dig er måske også, at du kan komme forbi hvor vi bor - for nogle giver det en tryghed. Og du skal være velkommen.

Hvis du har brug for en reference, så sig til...

De bedste hilsner

Hans Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)