Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at opstarte webshop/hjemmeside, og søger derfor råd og vejledning gennem jeres erfaringer! 

Det vil primært omhandle håndlavede smykker (på hobbyplan) så er ikke udkig efter dyre fancy løsninger, men noget simpelt og lige-til (og gerne billigt). Jeg har ikke en pind forstand på IT, og mange af indlæggene herinde er sort snak for mig, så det skal været meget brugervenligtWink.

Jeg har indtil videre set mig lidt lun på Bricksite.com, så vil høre om nogle af jer har erfaringer derfra? Forslag til andre steder modtages med kyshånd, gerne steder hvor man kan se en demo! Har set lidt på one.com og clichehosting.com, men blev ikke umiddelbart overbevist. Vil helst undgå mulighed for dankortbetaling, da jeg ikke forventer et stort nok salg til at det kan betale for den løsning (selvom jeg selv foretrækker kortbetaling fremfor bankoverførelser når jeg selv handler på nettet).

Jeg er stadig i fuld gang med spekulations- og overvejelses fasen, så søger alle de indput jeg kan få for at tage en beslutning. Er studerende, så det er begrænset hvor stort et omfang shoppen skal have/kunne få.

På forhand tak for hjælpen

Michelle 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:02

Umiddelbart ser Bricksite.dk fin og billig ud. Gratis hjemmeside og webshopmodul for 199 som et engangsbeløb.

Men som regel følger der med markedsføring om "Gratis hjemmeside" dyre abonnementer eller andre uforudsete udgifter. Om det også er tilfældet her skal jeg ikke kunne sige. Men før du køber skal du undersøge hvordan en sådan webshop administreres for eksempel. Som jeg læser det har du ikke selv umiddelbar forståelse for opsætning af hjemmesider mm. så med mindre der følger et CMS-system med en webshopløsning skal du betale bricksite.dk hver gang du eksempelvis skal have nye varer på siden. Igen ved jeg ikke om det er tilfældet men det er noget du skal undersøge før du bestemmer dig for den løsning Smile.

Desuden skal du være opmærksom på at du med bricksites løsning ikke har meget plads på din hjemmeside (25mb) og det er derfor begrænset hvor mange smykker (med billeder osv) du kan have på din side. Mere plads kan selvfølgelig tilkøbes.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:40

mhj:
Jeg har indtil videre set mig lidt lun på Bricksite.com, så vil høre om nogle af jer har erfaringer derfra?

Hej Michelle

Jeg har ikke selv erfaringer med Bricksite, men jeg kan lede dig videre til en debat i et smykke design forum, hvor flere af medlemmerne er godt tilfredse med Bricksite.

Jeg har derimod selv erfaring med one.com's hjemmesideeditor, som jeg har benyttet til min rejsebeskrivelse om sommerens vandreferie i Alperne. Du skal være velkommen til at kontakt mig, hvis du ønsker yderligere informationer om one.com's system.

Mvh. Jakob

Lind Tolborg Design

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:17

Hvis du vil have en webshop sammen med en informationshjemmeside, skal du nok over i noget CMS løsning, hvor du kan integrere webshoppen... Noget open source kan løse det, som kan give dig en "gratis" webshop. Men der skla du nok have en IT mand til at hjælpe dig.

Du kan også købe en standard billig webshop, hvor du stadig kan ligge almindelig informations sider ind..

Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:43

Tak for svarene!

Jakob:

Er allerede tilmeldt smykke design forummet, så sender dig en besked dér.

mvh

Michelle

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:02

Hej Michelle

Hvis det er til hobbybrug, og du mener det bliver for dyrt med Dankort, synes jeg du skal overveje at nøjes med et info site med billeder af dine smykker. Lav så en aftale med nogle af de eksisterende smykkebutikker (google på "smykker", så dukker de op), om at de kan sælge dine smykker mod provision. På din egen side kan du så have en forhandlerliste.

Fordelene er

1) at du vil få et betydeligt mersalg når folk kan betale med dankort.

2) Det ser prof ud på din hjemmeside at du har en forhandlerliste

3) De eksisterende smykkebutikker giver dine produkter ekstra troværdighed.

I forhold til at betale for en webshop med dankortløsning kan du give forhandlerne pæne rabatter for de penge du "sparer".

Mvh Jesper

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:24

Jesper Jørgensen:
Hvis det er til hobbybrug, og du mener det bliver for dyrt med Dankort, synes jeg du skal overveje at nøjes med et info site med billeder af dine smykker. Lav så en aftale med nogle af de eksisterende smykkebutikker (google på "smykker", så dukker de op), om at de kan sælge dine smykker mod provision.

Jespers fremgangsmåde er bestemt en mulighed, men jeg vil samtidig understrege, at en hobbyhjemmeside uden Dankortbetaling snilt kan lade sig gøre. Det er en udbredt opfattelse her på Amino, at man ikke kan sælge noget som helst på en bankoverførsel. Ikke destro mindre har vi haft knap 20 ordre på vores håndlavede glasperler siden lørdag.

Det kan godt være, man sælger endnu mere, hvis man har Dankortbetaling, men jeg tror, der er større problemer for en hjemmeside med hobbysmykker. Der er 1000-vis af mennesker i Danmark, der laver øreringe, og der er 100-vis af hjemmesider, der sælger øreringe. Øreringe er ikke det nemmeste søgeord at få til at ranke på Google. Så er det alligevel lidt nemmere med et søgeord som glasperler, hvor vi er stolte af at ligge nr. 2.

Min pointe er, at der er ingen grund til at have Dankortbetaling, hvis der ikke er nogen kunder, der finder hjemmesiden. Det er netop det største problem for langt de fleste hjemmesider, der forhandler hobbysmykker. Ironisk nok kan det så give anledning til at vende tilbage til Jespers fremgangsmåde :-)

Mvh. Jakob

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)