Jeg er interesseret i at vide, hvordan man betaler en eventplanlægger - er det i rater? og hvad er "startgebyr" oftest? Andet jeg burde vide i forhold til prisfastsættelse af eventplanlægning? Jeg tænker, at det jo egentlig godt kan gå hen og bliver voldsomt dyrt for kunden afhængig af opgave - så hvad er for meget og hvad er for lidt, hvis kunden er virksomheder med og uden ansatte?
Hvad er det for et event, du skal have planlagt? Hvis du er interesseret, forhandler jeg en online platform med modul til håndtering af events, så du nemt, enkelt og billigt kan klare det hele selv. Du kan opsætte invitationer, lave deltagerregistrering, opfølgning, sende reminders på sms/mail og meget mere. Det koster fra 290/md, så prisen er beskeden.
Jeg er i gang med at undersøge muligheden for at opstarte eget event bureau, og vil i den forbindelse høre om , hvad man kan tillade sig at tage for det. Er der normalt et opstartsbegyr, hvad er en for høj pris og en for lav pris, er det bedst at kunden betaler i rater? Er der timepris, eller aftaler man en fast pris, som betales til slut? Hvad med ekstra ydelser sådan fotografering og video produktion og redigering?
På forhånd tak.
Jeg håber du vil tage dig tid til at hjælpe mig, da jeg ikke kan finde nogen som helt information om, hvad eventplanlægning og eventafholdelse koster, og hvordan det betales.
Du har ingen erfaring fra event-branchen? Hvis ikke, så er det nok meget godt at starte med at få et indtryk af branchen og noget erfaring (igennem et almindeligt job i eventbranchen?), som du så kan tage med over i din egen virksomhed senere. Jeg ville ihvertfald ikke hyre en helt grøn eventplanlægger... men det er så bare min holdning.
Jeg er på linje med Tobias, uden erfaring tror jeg det bliver svært. Har du undersøgt muligheden for at komme i praktik i en eventvirksomhed i bare en måned? Det vil give indsigt i prissætning med mere. Jeg kunne forestille mig at netop prissætning af events kan være en kompliceret proces, ligesom det vel kan afhænge af forsikringer, ansvar og andre parametre.
Alternativt kan du starte op med den pris du finder rimelig også justere hen af vejen.
tak for din hjælp, men jeres personlige holdning til hvorvidt det er svært eller ej, er sagen uvedkommende.
Det er også helt fint. Men ikke desto mindre er der ingen branche-formel for hvordan man gør tingene, der er kun erfaringer. Gamet i event branchen er hård, og det er de færreste der deler deres opskrifter. Der er ikke så meget andet for end at prøve sig frem, eller være med i andres planlægning igennem et job. Du kan bruge 10 år på at få 10 års erfaring, eller du kan arbejde sammen med andre der har 10 års erfaring, og derved lære hurtigere og slippe for at lave de samme fejl som de har gjort.