Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnytte billig overskudsstrøm til bitcoin mining / x-coin mining - eller noget helt andet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En ven har installeret et solcelleanlæg, og han producerer så meget strøm, og han brokkede sig til mig over, at man kun kunne sælge strømmen for ca. 40 øre/KWH, og så skal han betale skat - så hans reelle gevinst er altså måske 20øre/KWH, hvis vi holder os til de runde tal. Det fik mig til at tænke over, om ikke man kunne lave et eller andet med den strøm, der kan give en værdi på mere end 20øre/KWH - eller 40 hvis man indregner skatten.

Jeg ved f.eks. at en af årsagerne til at bitcoin-mining ikke er profitabelt er, at udgiften til strøm og hardware er for stor kontra hvad man kan tjene ved at mine (det er i alt fald sådan jeg har forstået det). Hvis nu strøm-udgiften ikke var 2kr per KWH men 0.4kr, så så det regnestykke måske anderledes ud? Er der nogen der ved noget om det?

Hvis ikke det skulle være bitcoin eller en anden cryptocurrency, er der så noget andet man kunne gøre med den ekstra strøm, som kunne generere mere end 40/øre KWH?

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er for nylig begyndt at forhandle minere, men det er et meget spekulativt område - når der kommer mere regnekraft på markedet stiger sværhedsgraden nemlig fordi der ikke bliver "trykt" flere nye bitcoins af den grund, så man får i praksis hele tiden mindre pr gigahash regnekraft efterhånden som flere og kraftigere enheder tages i brug. Det er noget af et våbenkapløb der har været i gang det sidste års tid. 

Mange forventer at den samlede hastighed stagnerer i løbet af 2014 fordi det ikke længere er lige så profitabelt at mine. I øjeblikket er det stort set kun profitabelt hvis en bitcoin stiger i værdi eller sværhedsgraden begynder at stige langsommere - og i så fald kan man jo lige så godt bare købe bitcoins for de samme penge og slippe for bøvlet med at mine.

Jeg ville dog være mere end lykkelig hvis jeg kunne nøjes med at betale hvad der svarer til 40 øre pr kwt - mit personlige bud er nemlig at difficulty slet ikke bliver ved med at stige så hurtigt som den har gjort tidligere.

Vi forhandler Antminer S1 som er en af de billigste pr gigahash i øjeblikket.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)