Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domænenavne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg ved ikke om jeg skriver i det rette kategori, og undskylder på forhånd hvis det er galt. Mit spørgsmål er følgende: jeg har 3 gode domæne navne, som jeg vil forsøge at sælge. Ved I hvor jeg kan sætte dem til salg henne? Synes ikke jeg kan se noget på Virksomhedsbørsen. Mvh B

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 22:22

Hej (: 

Du kan sælge domæner på Flippa.com. Det er en amerikansk side, men du kan sagtens sælge alle domæner der inde.
Men lige en ting. Det er ikke lovligt at sælge domæner i Danmark til over 45 kr, som det koster, så vidt jeg er informeret. Det er ihvertfald ikke lovligt at købe danske domæner, med henblik på øjeblikkeligt salg.

Hvis du skal sælge domænerne, skal du ikke sælge domænerne, men sælge selve website filerne.

Men ellers prøv at oprette en annonce herinde under "Jeg har et godt tilbud til dig", så kan det være der er nogen der ønsker at købe. (Du skal vist være plus medlem for at kunne sælge)

Håber det var nogenlunde svar på dit spørgsmål 

Fra Allerød
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Mallards Design & Development Skrevet kl. 22:26

Derudover skal du passe på med generelt at vise interesse for at sælge .dk domæner, da du i så fald kan miste rettighederne da det ikke er god "domæne-skik". (jf. DK-Hostmasters regler og regulativer).

Som Mads siger, sælg selve hjemmesidens filer, og overdrag GRATIS selve domæne-navnet så er der ingen problemer.

Tilmeldt 23. Feb 14
Skrevet kl. 07:56

Tak for jeres svar. Anede ikke det var ulovligt - har bare nogle domæner, som jeg har ejet i mange år. Men hvis det er ulovligt, så sælger jeg dem selvfølgelig ikke. Så må jeg vist i gang med at bruge dem i stedet Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:23

Det er kun .dk domæner som du ikke må registrere eller opretholde registreren på mef henblik på videresalg.

Jeg ved ikke hvor den der "højst 45 kr" kommer fra, for det er stadig et videresalg og ikke en pris der står i nogle af betingelserne hos DK-Hostmaster som noget der skulle forestille at gøre det mere legitimt at sælge et domæne.

Hvis du ikke har brug for domænerne, hvorfor så ikke bare slette dem og lade andre der kam bruge dem registrere dem?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Reglerne siger at du ikke må købe og opretholde registrering af .dk domæner alene med videresalg til formål.

I Praksis betyder det at du kan risikere at miste domænerne i en domæneklagesag, som tager ca. 6 måneder.

Det er i strid med loven at diktere en pris. Al snak om 45 kr. er derfor noget sludder.

---

Du kan derfor frit prissætte og sælge dine .dk domæner.

Men du kan miste .dk domænerne om ca. 6 måneder, hvis der er en der indgiver en domæneklage, med det formål at overtage domænerne.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:09

Hej Beeth,

Kig lige på dine private beskeder :)

Tilmeldt 23. Feb 14
Skrevet kl. 12:12

Blot for at fjerne enhver tvivl. Mine domæner er ikke opretholdt for at videresælge dem, men for at de skulle bruges en dag. Så mit oprindelige spørgsmål blev blot stillet, da jeg tænkte de måske kunne sælges HVIS jeg ikke selv fik brug for dem da jeg trods alt har betalt til dem i en del år. Men jeg har fået svar, og takker mange gange for alle svarene. Konklusion efter debat: Domænerne beholder jeg, da de ikke er købt eller bibeholdt mhp videresalg. God dag Smile

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 40
Fra  LandbrugDk Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Du kan prøve på DBA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)