Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk mail-system

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I klummen på computerworld.dk fortæller martin om at sende mails til kunder efter købet, som kan følge op på tilfredsheden, sælge mere osv.

Læs klummen her: http://www.computerworld.dk/art/41600?cid=2&q=Klumme&a=cid&i=2&o=4&pos=5

Er der nogen der kender til et system der kan dette?

Jeg har en række krav til systemet:

- Det skal kunne kobles sammen med Navision
- Det skal være muligt at opsætte forskellige kriterier for, hvilke kunder der skal have hvilke e-mails. Eksempelvis ville det være (meget) dumt at sende mails til kunder, hvor vi tilbyder forsikring, hvis kunden allerede har tegent en forsikring. Systemet skal altså kunne se, hvad kunden har købt.
- Kunden skal kunne framelde sig dette system. Har læst et sted, at det ikke er nødvendigt at have kunden accept for at måtte sende en sådan e-mail, men at kunderne til enhver tid skal have muligheden for at sige fra.
- Der skal kunne sættes noget tracking op, som kan vise hvor meget man får ud af at sende mails ud.

Det var vidst det mest grundlæggende.

Er der nogen der kender et sådan system?

Hans
CineMagic

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:48

Hejsa

Jeg tror da sagtens vi kan lave et sådanne system til dig.

Men jeg er temmeligt sikker på at du ikke må sende den slags mails ud, heller ikke til eksisterende kunder. Altså, du må selvfølgeligt følge op på de handler du har lavet, men du må ikke opfordre til flere handler uden forudgående accept fra kunden. (Er jeg næstn sikker på)

Mvh Peder 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:50

SHG.dk har en efter min mening, fin service med at sende mails ud når f.eks. reklamationsretten på en vare udløber, så får man lige 14 dages varsel hvis man skulle have glemt at fejlmelde et eller andet.

Selvfølgelig er formålet at holde kontakten med kunden, hvilket jeg som sådan ikke har noget imod. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 17:58

Jeg har lige søgt lidt på nettet, og fundet følgende hos Dansk Erhverv:

http://www.danskerhverv.com/1+JuraRaadgivning/1.02+Erhvervsjura/1.2.8+Markedsfoering/1.2.8+Elektronisk+markedsf%c3%b8ring.htm

Selvfølgelig sender vi ikke tildbud ud dagligt til kunder, da dette vil skabe meget mere skade end det gør godt. Men en løsning der kan sende ud i stil med det SHG gør, ville være fint.

Man skal selvfølgelig lade vær med at sende for meget støj ud, men en e-mail for lige at følge op på kundens købsoplevelse burde alle jo være glade for.

Tager det lang tid at lave sådan et system?

Hans
CineMagic

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 18:37

Er det Navision C5 der bruger SQL?

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:39

Jeg vil også mene du får mest ud af at få lavet sådan et system fra bunden af :) Jeg er uddannet markedsføringsøkonom og har arbejdet i IT Branchen i en årerække...jeg kan se rigtig mange gode anvendelsesmuligheder for sådan et system, f.eks. ville det da være relevant at få en besked 10 dage efter købet med tilbud om en forsikring. En uge før garantien udløber, eller får en mail når der kommer ny viden om de produkter jeg har købt ... f.eks. opdatering til min dvd afspiller eller evt en udvidelse(og dermed mulighed for mersalg fra butikkens side), jeg vil godt mene at du kan tillade dig det sålænge det er målrettet og i den scala. Men det må ikke gå istedet for et decideret nyhedsbrev og det må slet ikke være ligeså omfangsrig.

Jeg har lige købt et stort dyrt hjemmebiograf system, det ville da være fedt hvis jeg om et halvt år fik en mail med et tilbud om at opgradere det til blue-ray for x,- kr ... self skal jeg have rabat fordi jeg jo er trofast kunde og møjsommeligt læser jeres nyhedsbrev, men jeg ville ihvertfald værdsætte det :)   (og jeg vil også gerne give et tilbud på at udvikle det ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 21:48

Lyder super.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra andre omkring hvilke erfaringer de har gjort sig med loignende systemer

Har det givet noget mersalg?
Har det givet utilfredse kunder?
Hvordan tager kunderne imod det?

Hans
CineMagic

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)