Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop opkræver ikke moms ved betaling fra udlandet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

da kunder fra f.eks. frankrig ikke kunne vælge frankrig som hjemland ved udcheckning, har jeg tilføjet europøiske lande under "countries" og nu kan kunderne fint angive hvor de kommer fra under checkout.

MEN jeg har så lige fået en ordre fra frankrig og betaling via paypal hvor den danske moms ikke er indregnet ?

Umiddelbart når jeg ser på indstillingerne er den den samme for f.eks. dk og fr, så hvor skal jeg aktivere den danske moms, når kunden nu er fra frankrig ?

Håber at nogen kan hjælpe i en fart....

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har et forslag til hvor det går galt ?  Sad

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes temmelig mange indlæg om fragt på det danske PrestaShop forum, men ellers kan du jo starte med at tjekke, om du har sat alt korrekt op ved at læse her: http://doc.prestashop.com/display/PS15/Managing+Shipping

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svaret, det har nu intet med shipping at gøre.

Jeg har shoppen opsat med 6 sprog valgt under languages) og altså 6 flag der kan vælges på forsiden.

Derudover er alle andre europæiske lande tilføjet under countries.

Problemet er at når nu en fransk mand (som ikke er et af de 6 sprog i shoppen) indtaster sit land under udcheckning, forsvinder den danske moms fra fakturaen. Han betaler derfor ikke den danske moms. 

Såvidt jeg kan se ved test, er der ingen problemer ved køb fra de 6 sproglande (flagene på forsiden)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har løsningen ?

Fra Give
Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Nu ved jeg ikke om det b2b vi taler om, men virksomheder har ingen moms betaling imellem EU lande. Alle registrerer momsen i deres hjemland.

Forsat god lørdag

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken prestashop version bruger du? Det er meget forskelligt på f.eks. 1.4 og 1.5, så for at kunne hjælpe dig nærmere skal du opgive prestashop verisonen.

I prestashop under regler for moms, kan du muligvis glemt at have angivet den kategori du oprettede til frankrig.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er b2c.

version 1.5.3.1

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):
I prestashop under regler for moms, kan du muligvis glemt at have angivet den kategori du oprettede til frankrig.

Jeg har shoppen opsat med 6 sprog valgt under languages) og altså 6 flag der kan vælges på forsiden og disse lande er der ingen problemer med når kunden vælger et af disse lande.

Derudover er alle andre europæiske lande tilføjet under countries og når f.eks en franskmand vælger dette under checkout, forsvinder momsen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)