Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en vare vægte højrer ved returnering end ved køb?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg nu levere en samlet pakke. Og kunden så vil returnere varen - Eller dele af varen.

Nå nogle varer så vægte højrer end deres købspris ved manglende returnering. F.eks.

Man køber vare A, B og C samlet. Vare C kan egentlig godt benyttes alene, men på salgstidspunktet er købet af vare C afhængig af købet af vare A.

Nu Kommer vare A så retur. Men da vare C jo var afhængig af købet af vare A. Må vare A's retur-pris så reduceres med værdien af vare C?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15

så ville jeg da skrive værdien af de enkelte elementer fra købstidspunktet hvis de faktisk kan bruges adskilt og kan returneres sådan hver for sig. Normalt ville jeg mene samlet køb ville hænge sammen med samlet retur, men skal de kunne returneres som beskrevet ville jeg tro du bør ha prisen fra hver stående så du har noget klart at henvise til.

vh

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:37

Hvis du vil tillade kunden at delvist returnere er du nød til at fordele pakke rabat ud. Altså give pris på hver enkelt del på faktura. Alternativt samles det hele på en linje og kunden skal returnere samlet.

Men i de svære tilfælde har jeg altid gjort det således at al rabat forsvinder og fratrækkes i kundens kreditering. Det der egentlig sker er at kunden krediteres hele ordren, hvorefter han så faktureres de ikke returnerede ting til fuld pris.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)