Hej Amino'er Står og skal til at bogføre mine salg. Har blot et spørgsmål omkring hvordan det fungerer i Dinero - når jeg bogfører et salg skal jeg også bogføre transaktionsgebyrer i en ny linje under bilaget. Derudover skal jeg også bogføre fragten på følgende måde: 80 kr. på varesalg
Tænker umiddelbart at jeg skal bogføre fragten ved 2 nye linjer i bilaget, dog ender det op i hele 4 linjer når jeg bogfører et salg i Dinero. Er det korrekt og optimalt at gøre det på denne måde? Har ikke CVR så udlægsordningen er ikke aktuel lige pt. Et eksempel nedenfor - er det korrekt forstået? |
Hej Martin
Jeg får det også til fire linjer, og din opdeling er korrekt: Vi skal registrere salget af varen, salget af fragten, betaling af begge, samt køb og betaling af den fragt på 29 kr., du så har betalt. Du spørger til om det er optimalt, og det synes jeg ikke det er, for jeg ville vælge at bruge "Kassekladden" i stedet, fordi det er meget hurtigere. (Og så kan du også gøre brug af Dineros import-funktion, hvis du vælger betalingsudgaven) I så fald vil din bogføring komme til at se sådan ud:
Og med en enkelt linje mere, ville også Paypal-gebyr mv. være på plads. Det der med at bruge "øvrige bilag" er et pædagogisk tiltag fra Dineros side, som vi lige laver et effektiviserings-workaround omkring ved at bruge kassekladden i stedet. Her kan du også følge med i bankbeholdningen (så du kan se, mens du bogfører, om tingene går, som du forventer med de forskellige saldi) mv.
Nu ved jeg jo godt, at det er ret dårlig stil at bruge besvarelser af spørgsmål til direkte reklame. Men altså: Vi har nogle gode kurser i bogføring med Dinero i København - og lige om et øjeblik et super fint komprimeret kursus i Århus også. Måske var det værd at overveje?
Bogføring med Dinero – 1: Kom godt i gang med Dinero (København)
Bogføring med Dinero – 2: Moms og løn (København)
Bogføring med Dinero – 3: Årsafslutning i bogholderiet (København)
Bogføring med Dinero – ALLE 3 moduler med rabat! (København)
Bogføring med Dinero (Aarhus)
Det er nemlig både noget med at gøre det hurtigt og effektivt - og også noget med at gøre det skatte- og momsmæssigt korrekt :)
Dbh.
Anette Sand
http://anettesand.dk