Jeg er ved at blive idiot af at søge på nettet efter en simpel købe kontrakt |
Kære Cinderallefestkjoler,
Indledningsvis vil jeg ønske dig tillykke med dit nye firma.
En købekontrakt skal skræddersyes efter virksomhedens særlige behov. Det kan muligvis være grunden til, at du har haft besvær med at "opstøve" een på nettet. Personligt frarådes standard kontrakter, idet ens behov typisk vil variere fra branche til branche.
Endvidere vil de købekontrakter du finder på internettet, typisk omhandle en specifik købsaftale der regulerer forholdende omkring én særlig købs/salgs genstand.
Du har behov for en købekontrakt der tydeligt formidler de købsbetingelser kunderne underlægger sig ved køb af varer i din butik. Det kunne fx være tilbageleveringsbetingelser, eller hvad de har af muligheder hvis der er mangler ved det købte? (just to name a few).Mange af disse betingelser er på forhånd lovreguleret når der tale om salg til forbrugere, hvilket du sikkert allerede er opmærksom på.
Mit råd som jurist, vil derfor klart være - at du får udarbejdet en specifik kontrakt. Så er forholdene i orden fra start af.
Selvfølgelig kan juridisk rådgivning være en omkostelig affære, særligt ny-opstartede virksomheder. Men vi har hos MAACK & PARTNERE erfaring med at hjælpe mindre virksomheder og tilbyder derfor altid forudsigelig fast pris på vores ydelser.
Du velkommen til at tage kontakt til mig på tlf. 27 29 74 74.
Held og lykke med det hele.
vh
Dean Bajwa
Jurist
Maack & Partnere