Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at sælge mindre men god online shop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at sælge en mindre web shop, og jeg vil gerne have et par råd i den forbindelse.

Hvordan finder jeg ud af hvad sådan en virksomhed skal koste?

Hvordan beskattes salg af en virksomhed (en-mands-virksomhed)?

Jeg har forsøgt at finde ud af det på Told og Skat, men jeg synes ikke jeg blev klogere.

Om Virksomheden:

Ansatte = ingen

Webshopen er snart 2 år gammel

Der er et varelager for ca. 55.000kr.

Første års omsætning var 80.000kr.

Der er ingen penge der skal inddrives fra kunder.

Vi har fået udviklet en sjov forside der trækker mange kunder til.

Der er tale om produkter med god fortjeneste pr. salg.

Virksomheden vil også kunne drives på homeparty bassis.

Webshoppen er/ har været reklameret frem via Google, De Gule Sider, Den Blå Avis.

Kunderne er fra hele landet, samt Grøndland og Norge

Virksomheden har gode foretningsforbindelser i udlandet.

MM

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:29

Hej MM,

lad mig inledningsvis sige, jeg ikke kan fortælle dig præcis hvad din virksomhed skal koste! (ikke den bedste indledning fra en sælger.....), men jeg kan guide til en forståelse af hvordan en køber vil tænke og hvad de tænker på.

Mht til alt det skatte tekniske skal du hører nogle andre. Jeg mener dog at du skal betale skat af et salg!!! -men er ikke sikker

Varelager: Du skriver dit varelager repræsentere en værdi på 55.000,- Går ud fra det er indkøbspris. Køber vil se på dit varelager og vurdere om det er up-to-date. Hvor mange vare er "nye" og hvad mange er "ældre". Nå det er vurderet (subjektivt), har køber (og dig) en ide om hvad varelageret realt er værd. Skal køber give 1 kr. for hver lager krone, eller skal køber kun 75 øre for hver lager krone. Det afhænger meget af varetypen.

Omsætningen: Da vi ikke kender dækningsbidreget på varen er omsætningen ikke (i mine øjne) meget værd for køber. Koster det 90 eller 105 øre hver gang du omsætte for 1 krone. Det er dette forhold der er interessant for en køber, ikke hvor meget der omsættes for. Husk negativ DB. kan være interessant for nogle. Her kan du passende selv vurdere hvor meget du vil give for forholdet mellem vareforbruget (samt markedsførringbidrag) og omsætning. Det samme gør køber!!

Kunderne:   Denne oplysning er meget relavant. Hvilken kundegruppe er tilknyttet virksomheden. Hvor loyale er de, hvor mange er de, hvor ofte køber de. osv osv. Herunder hvor stort besøg talet er

Produktet/Produkterne: Denne del er også meget interessant for køber. Hvad er potentiale i produkterne. Du skriver selv produktet kan bruges til Homeparty. Det er et potentiale som er svært at prisfastsætte. Men det er en forhandling mellem dig og køber.

Håber du blev lidt klogere på ovenstående, selvom jeg ikke kunne give dig en pris eller model for udregning.

Derudover er jeg interesseret, og du må gerne skrive en PM til mig, da jeg gerne vil hører mere om webshoppen.

Hilsen

Claus 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:57
Hej Claus

Tak for dit hurtige svar. Jeg tror jeg prøver at tale med min revisor i første omgang.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)