Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang mellem 2013 og 2014 i Dinero

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for forklaringen. Så er kæden på igen, hvad det angår.

Hvordan bogfører jeg nu i mit regnskab, at jeg faktisk har fejl-bogført min kørsel ? og en sidste ting Smile Hvordan bogfører jeg når jeg skal have ult resultatet fra 2013 med ind i regnskabet for 2014 - så 2014 starter med resultet som 2013 sluttede med ?

På forhånd tak - igen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:43

afhængigt af hvordan du bogførte kørsel så går du i kasseklade og bogfører lige modsat, enten ved at have det du havde som modkonto (var vist mellemregning) som hoved konto og udgifts konto som modkonto eller i to linjer - eller du bogfører med helt samme konti som da du bogførte oprindeligt, og nu bare med modsat fortegn - minus

Overgang til 2014 mener jeg dinero har fået "knap til" ellers afsluttes 2013 og balance tal inkl. årets resultat for 31/12 lægges ind som åbningsbalance 1/1.2014 men hør lige dinero support om den funktion ikke er automatisk i dag - eller på trapperne, så du bare kan køre videre 2014 og overførsel sker automatisk

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:52

Hej,

Jeg har samme problem. Oprettede 2014 før denne mulighed kom og det gør så nu at ikke specielt mange tal passer :-)

Det er enkeltmandsfirma, så har ingen revisor eller krav herom, det da kun er ca. 50k om året jeg omsætter for, men derfor skal det jo stadig passe.

Hvad skal jeg vælge under "finans bilag", hvis det da er der det gøres ... 

Konto 60888 står som udgået ... men sjovt nok der den indsætter pengene på, hvis man gør det automatisk ... har en anden konto hvor jeg leger lidt ...

Jeg er sådan en lille smule på herrens mark her :-) Håber nogen kan give en hjælpende hånd.

mvh
Mikael Syska 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 22:25

Nå :-)

Jeg fandt ud af at man kunne gå tilbage og rette det ... så nu passer min bank saldo med hvad der står i Dinero ... dejlig følelse :-)

mvh

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 07:13

Interessant.

Hvordan gik du ind og lavede en startsaldo på din bankkonto?

Jeg vil også gerne have en saldo, der passer.

/anders

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 08:59

Anders Nielsen:
Hvordan gik du ind og lavede en startsaldo på din bankkonto?

Da firmaet startede i 2013, så skulle jeg vare have flyttet pengene fra 2013 over til 2014.

Så jeg har aldrig haft en start saldo. Men jeg ville nok sætte dem på "Indskud i virksomhed", da du jo nok gerne vil have de penge igen.

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57

Vi kan jo lige tage med, at det jo er ren bogføringsteknik og ikke har spor med skat at gøre i personlig virksomhed. Naturligvis skal private indskud og hævninger bogføres, og bogføres korrekt mod bank eller andet, men skattemæssigt er det uden betydning, idet man jo altid kan hæve alt det man vil i en personlig virksomhed, helt uden at det koster skat - så længe alle indskud og hævninger foregår via status, påvirker det jo, som det heller må, slet ikke resultatet, og dt er kun resultatet man betaler skat af. Se evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html som beskriver hvad det er man beskattes af i enkeltmandsvirksomhed og I/S uden specielle ordninger og hvorfor man må hæve alt det man vil

vh John H

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 11:28

#John

Præcis ... 

Men hvor kom SKAT lige ind her? og hvem var den kommentar til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

Mikael Syska:
Men hvor kom SKAT lige ind her? og hvem var den kommentar til?
helt generel bemærkning - som ex i starten - "og de penge vil vi gerne har mulighed for at trække ud igen" - som altså er rent bogføringsmæssigt 

Det var bare en generel bemærkning til ganske mange tråde om - penge står i mellemregning og jeg vil gerne ha dem ud, hvor mange tænker på det som at man jo kan få penge man har skudt ind uden skat - eller som starten af tråden her - penge til kørsel efter statens takster, hvor det heller ikke har at gøre med penge der kan hæves uden skat. I det specifikke skal pengene ikke hæves uden skat men tages som fradrag - men min bemærkning var bare generel pegefinger. Ikke tænke på om man kan få penge ud uden skat 

Måske ikke den lykkeligste "mellemregningstråd at ha kommentaren i. Jeg huskede faktisk et af indlægene, netop at sige, at "jeg vil jo gerne ha pengene tilbage uden skat" - og det var så ikke denne tråd, som var køre penge der heller ikke skal ud uden skat

vh John

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 11:54

Cookie - John Hannover:
helt generel bemærkning - som ex i starten - "og de penge vil vi gerne har mulighed for at trække ud igen" - som altså er rent bogføringsmæssigt 

Roger ... blev bare lige lidt forvirret :-)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)