Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en mentor til at sparke mig derud, jeg gerne vil være

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nexø
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg er en ung mand på 25. Jeg er bosat på Bornholm sammen med min kone, men har mulighed for forholdsvis hurtigt at komme til København.
Jeg går pt. På HHX og har tidligere taget en HG. I sommerperioden arbejder jeg som restaurant chef på Le port, Bornholm. Jeg har været i service faget siden jeg var 14 og føler at det er på tide at komme videre. Jeg føler inderligt at jeg spilder min tid på HHX men har besluttet at starte, efter den daglige prædiken om hvor vigtigt det er med en gymnasial uddannelse.

Jeg er helt indforstået med vigtigheden i at have en gymnasial uddannelse og har da som udgangspunkt også tænkt mig at gøre det færdigt. (Jeg afslutter andet år til sommer).

Jeg har længe haft en lyst til at starte egen Webshop. Jeg har leget med tanken om rigtig mange forskellige produkter jeg kunne tænke mig at sælge men har ikke kunne lande på et bestemt produkt. Jeg har læst omkring 100-200 forskellige indlæg her på Amino i håb om at få inspiration. På det seneste har jeg dog været inaktiv herinde. Det er utroligt umotiverende for mig at gå i skole og jeg føler ikke at jeg yder noget fornuftigt. Jeg er omgivet af folk hvis største interesse, er hvad der sker i det næste afsnit af Paradise Hotel.
Jeg kan mærke på mig selv at jo længere tid der går her, jo mere motivation mister jeg. Så nu tager jeg chancen og beder om hjælp. Forventer ikke det store, men man kan altid gøre et forsøg.

Det jeg har brug for:
Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg mest brug for et spark i røven.. Jeg har læst så mange forskellige opslag at det har gjort det mere forvirrende. Jeg har brug for at få genskabt min motivation. Jeg har brug for en sparringspartner der har noget erfaring og kan give mig noget feedback og vejledning omkring mine idéer og kan hjælpe mig med at komme derud hvor jeg gerne vil være.

Det jeg kan tilbyde:
Som situationen er nu, kan jeg ikke tilbyde det store. Men jeg vil til hver en tid hjælpe hvor jeg kan, og forhåbentligt vil jeg have noget at tilbyde så snart jeg kommer i gang.

Tak for din tid.
Med venlig hilsen
Casper 

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:39

Hej Casper

Stærkt gået, at bede om hjælp er første skridt på vejen for at skabe din succes.

Kan du ikke beskrive lidt hvilke udfordringer du særligt ønsker hjælp til, fordi et "spark i røven" forstås jo på mange måder og mentor personen skal jo helst kunne give dig det rigtige spark.

Er det en mentor som du kan mødes med nogle gang, som du kan brainstorme med og som kan motivere dig, eller er det en person som fagligt kan hjælpe dig med de trælse ting i opstarten ?

Lad mig og de andre herinde høre lidt mere.

Fra Nexø
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51

Tusind tak for dit positive svar :)

I starten er det nok mest en jeg kan brainstorme med og som kan motivere mig. Men lidt faglig vejledning på et senere tidpunkt i processen havde også været fedt. Det meste er selvfølgelig noget man selv kan finde ud af. Men det er altid rart at have en med sig som har erfaringen og som kan guide en i den rigtige retning. 

De udfordringer som jeg står med nu er nok mest hvilket produkt der ville passe til mig, for jeg kan ikke kode mit hovede ind på et bestemt produkt. Jeg ville sagtens kunne mødes med personen dog mest i weekender eller ferier her i vinteren og foråret da jeg jo har en skole der skal passes (Medmindre personen er på Bornholm).  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)