Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referencer til folket! :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! :)

Mit navn er Artemis... eller det vil sige Martin... og jeg har gentagende gange set mange på Amino, der har udbedt sig priser på programmering af websites og design af disse - inklusive mig selv. Naturligvis skal man aldrig få en gut til at programmere sit website uden først at se lidt af, hvad han ellers har lavet. Med andre ord, så er der brug for referencer.

Da jeg selv mange gange har haft brug for referencer, synes jeg der var mangel på et sted hvor programmører, designere og grafikere kunne smide et link til deres referencer - og derved gøre det hele lidt mere overskueligt. Jeg håber på du gider.

Så, hvis du har lyst til det, så smid et link til dine referencer (hvis du fx har nogle på dit website) og lad folk se hvad du har lavet (hvis du er programmør, designer eller grafiker), det kan jo være det er godt nok til at folk vil bruge dig! ;)

Jeg ved en del om hvordan websites brandes og anvendes, og hvilke der kan hvad, men er meget ringe til at programmere, så kan desværre ikke selv lægge ud. :o)

Før du tjekker referencer ud på websites, kan det være en god ide lige at være lidt skeptisk - se fx denne tråd for lidt læsestof om det.

Mvh. Artemis

P.S. Om denne tråd er en god ide ved jeg ikke, men nu prøver jeg!

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:03

Hej Martin,

Ja, det der med hvor man eventuelt kunne opbevare sin reference og hurtigt kalde dem frem, kan godt være et lidt irriterende spørgsmål.
På den portal (www.projektopslag.dk), som jeg i skrivende stund arbejder på, sammen med nogle meget talentfulde programmører... vil det blive muligt at uploade sin referencer, links m.m., og dermed gøre det nemt og bekvemt at vedhæfte disse emner og sende med sin "ansøgninger" om at løse specifikke projekter.

Så her kommer i hvert fald en funktion, du ser ud til at eftersøge... well, men den er selvfølgelig henvist til projektopslag.dk ;)
Men håber du vil holde et øje med sitet, da det bliver beta klart den 8. okt.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:07

Jeg er 100% enig i at referencer betyder alt. Men jeg ved også at referencer til tider ikke giver så meget mening. Eksempelvis stod jeg for år tilbage bag over 30 sites i Microsoft Corp, hvilket er en rimelig god reference, men umiddelbart er det jo ikke andet end et namedrop. Man kan som almindelig bruger ikke se hvad der foregår bag hjelmen, og det er jo her man som programmør lægger sit arbejde. Det er usynligt for alle andre end kunden selv. Man kan forsøge at beskrive hvad der blev lavet, men det vil sjældent have nogen reel værdi for andre end teknisk mindede personer (og det er kunder sjældent) - især når man nu ikke kan se andet end hvad der synes at være et helt almindeligt website.

Men for designere derimod, er snakken en helt anden. Dét er til at føle på og forholde sig til for alle mennesker. Og så er jeg også af den mening at hvis de referencer man har er grimme (og det er de ofte, desværre), er det bedre helt at lade være med at vise dem frem. Det er måske derfor vi så sjældent får referencer at se herinde ;) *dukker sig*

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:34

Artemis:

Hej allesammen! :)

Mit navn er Artemis... eller det vil sige Martin... og jeg har gentagende gange set mange på Amino, der har udbedt sig priser på programmering af websites og design af disse - inklusive mig selv. Naturligvis skal man aldrig få en gut til at programmere sit website uden først at se lidt af, hvad han ellers har lavet. Med andre ord, så er der brug for referencer.

Da jeg selv mange gange har haft brug for referencer, synes jeg der var mangel på et sted hvor programmører, designere og grafikere kunne smide et link til deres referencer - og derved gøre det hele lidt mere overskueligt. Jeg håber på du gider.

Så, hvis du har lyst til det, så smid et link til dine referencer (hvis du fx har nogle på dit website) og lad folk se hvad du har lavet (hvis du er programmør, designer eller grafiker), det kan jo være det er godt nok til at folk vil bruge dig! ;)

Jeg ved en del om hvordan websites brandes og anvendes, og hvilke der kan hvad, men er meget ringe til at programmere, så kan desværre ikke selv lægge ud. :o)

Før du tjekker referencer ud på websites, kan det være en god ide lige at være lidt skeptisk - se fx denne tråd for lidt læsestof om det.

Mvh. Artemis

P.S. Om denne tråd er en god ide ved jeg ikke, men nu prøver jeg!

Ideen er fin nok - og der er jo også nogle, der arbejder på at samle den slags, som jeg kan læse om projektopslaget.

Men tror du ikke, de fleste har deres egen hjemmeside, hvor referencer vises? F.eks. som vi har det på vores side om webdesign og om kunder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)