I forbindelse med en større kampagne kører vi path to conversion-tracking via AdForm. For at få korrekt værditilskrivning per kanal, skal der tilføjes et redirect script til kampagne-url'en, fx track.bergholt.net?source=*.
Den slags redirects er ikke tilladt af AdRoll, som vi bruger til retargeting på Facebook. De skriver:
"AdRoll’s partner ad networks do not allow redirecting URLs and tracking URLs. For verifying performance, most AdRoll advertisers use URL appends"
Og så kommer mit spørgsmål: Gælder samme regel for al anden annoncering på Facebook?
Hvis ja, så burde diverse url shorteners også være no go.
Har ledt og søgt, men intet fundet, der beskriver Facebooks regler på lige præcis dette område.
"Data, der indsamles som et resultat af, at en bruger klikker på en annonce ("sporingsdata for klik"), er tilladt for de fleste annonceringsprodukter. Sporingsdata for klik må kun indsamles ved brug af en unik sporings-URL uden for Facebook. "
Executive summary lyder, at man ikke kan opsamle attributiondata via kliktags, i hvert fald ikke, hvis man følger AdRolls terms of service. En løsning på prolbmet kunne være at køre retargetingen via Facebooks 'custom audiences' i Power Edtior. Det er dog ikke alle den mulighed er åbnet for endnu.