Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles lejlighed i Shenzhen.....bo hjemme, ude

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen derhjemme.

Jeg arbejder for tiden i Shenzhen men påtænker flytte til andet sted grundet nyt job. Jeg vil dog stadigvæk være meget tilknyttet Shenzhen og komme her ofte og fik en lille ide.

Når jeg tidligere besøgte Shenzhen skulle jeg altid medbringe nogle kilo tøj og de kilo kunne jeg jo så ikke udnytte til vareprøver, desuden skulle jeg altid bo på hotel, ikke at det er særligt dyrt, men det manglede kontor faciliteter osv.

Derfor tænker jeg om der var nogle andre iværksættere som ofte kom til Shenzhen og ville dele en lejlighed som var møbleret med Danske basis ting, hvor man kunne have lidt tøj liggende osv. Spise sin morgenmad hjemme, få besøg af leverandører, kende lokal området.

I det område hvor vores fabrik ligger (Nær lufthavn) koster en lejlighed ca. 300-500.- dk. pr mdr.1000.- for 4 værelser.  Internet koster ca. 50.- pr mdr og el betaler man efter forbrug (el-pris under 1/3 del herude)

Så var tanken at tilknytte en chauffør (med GPS) som kunne hjælpe når dette måtte ønskes og ikke skulle hive sig i håret over taxier der intet fatter, samt en rengøring efter hvert ophold (100 RMB/90 dk.) 

Er du blot 2-3 dage hvert år i Shenzhen kan det betale sig, da jeg tænkte pris ville være ca. 750.- p.a.

Resume : Lejlighed til fri brug med kontor, 2 værelser m. aircon, køkken, bad. vaskemaskine osv. 1 dobbelt- samt 1 enkeltmands seng .

Byd ind med tilføjelser, dette blot en bold i luften - vi kunne også være 2-5 personer havde den sammen.

Daniel

Lidt tilføjelser : I vort lokal område kan du spise ude for 8 dk for ris lækkert tilbehør, 10 dumpling/Dim sung, 3 kr. Mac menu ca. 24 kr., 20 min til lufthavn 3,5 kr. i bus, 55 dk. i taxi

Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:09

Ideen kunne også bruges andre steder naturligvis, f.eks i USA hvor jeg måske gerne ar med på noget der. 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 18:25

Hej Daniel

Det lyder interessant og måske kunne jeg være frisk på at dele på sigt.

På lørdag tager jeg til Goungzhou og de 4 nætter jeg er derude på Business hotel koster det samme som 4 måneders husleje af den lejlighed:-).

Send mig en PM med din mail og lad os tage den via mail.

Dbh

Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)