Hejsa Alle Jeg er ny herinde, med en spirende ide og drøm om at blive selvstændig. Jeg er interesseret i boligindretning og drømmer om at kunne arbejde selvstændigt med at have en hjemmeside hvor jeg sælger brugskunst og evt. tilbyder egne lavet produkter, samt kendte produkter. Jeg er bare sådan i tvivl omkring markedet for det - om der er lidt for mange af de hjemmesider hvor de sælger brugskunst. Jeg har samtidig ikke en drøm om et kæmpe firma, men vil egentlig hellere være iværksætter på fritidsbasis. Selvfølgelig skal det løbe rundt økonomisk, men er ikke afhængig af at hive en stor løn ud hver måned. Jeg er typen der arbejder godt under mine egne vinger, og holder af den frihed der ligger i at være selvstændig, jeg er god til at disponere min tid og er en arbejdshest. Samtid elsker jeg at se mine egne ting blomstre og kan godt lide selv at have styringen. - Jeg ved ikke om jeg tænker lidt for lyserødt om det at være selvstændig?? - Hvad kræver det ellers af en selv?? Og hvilken type person har gode erfaring med at være selvstændig? Er der nogle gode ideer til hvordan man finder nogle udenlandske leverandører evt. Kina? Er lidt på bar bund om hvordan man kommer godt igang. Jeg hører meget gerne fra Jer og håber at I har nogle gode erfaringer og ideer. Hilsner fra Mette_S
|
Hej Mette
Vi er selv startet på fritidsbasis, og arbejder hen imod at en af os kan hive en løn hjem igennem salget i vores shop.
Det er SUPER fedt at starte sit eget op, og se idéerne blive til virkelighed, men det er et kæmpe arbejde at starte en webshop, og sørge for at lokke kunderne til.
Markedet med boligindretning (vores egen shop har også lidt indretningsartikler) er stort, men der er også rigtig mange om buddet.
Du kan få success på 2 måder, enten ved at differenciere dig ift. konkurrenterne, eller ved at sælge de samme produkter til en bedre pris.
Alle kan blive selvstændige, det vigtigste er at man brænder for det man laver.
Du skriver at du er en arbejdshest.... tro mig, det får du brug for :-) Har ikke tal på hvor mange nætter vi har nøjedes med 3-4 timers søvn for at få dagene til at hænge sammen.
Men for at svare på dit start-spørgsmål... JA, selvfølgelig skal du starte egen virksomhed :-)
Hvad er det VÆRSTE der kan ske ved at starte?... måske en masse forgæves arbejde, nogle tabte penge og lidt tårer.... men det overlever du nok, så længe du ikke forgælder dig mere en du kan klare.
De bedste hilsner
Anders