Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B Telefonsalg (SEO virksomheder) må de ringe til os

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan melde dig som reklamebeskyttet hos CVR så må de ikke bruge oplysninger derfra som de får som masseudtræk til at kontakte dig men du kan ikke reklamebeskytte hvis de har adressen fra ALT andet end CVR - 

KRAK, telefonbøger, internettet, websider - intet af det kan man som B2B reklamebeskytte sig imod. Tænk i øvrigt hvis alle virksomheder kunne beskytte sig mod uopfordret kontakt fra andre virksomheder, så kunne vi formentlig for alvor lukke erhvervslivet i DK ned - så selvom det tager lidt af ens tid, har jeg i alle fald heller ikke at reklamebeskytte i forhold til CVR

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:57

Gita Street:

Andreas:

- Er det lovligt helt uopfordret at kontakte en anden virksomhed på den måde?

Meld dig til reklamebeskyttelse. Så må de ikke :-) 

Ikke korrekt - Når de laver udtræk fra CVR.dk så kommer du ikke med på listerne. Men de må gerne kontakte dig ved at google din hjemmeside, eller finde dig andre steder. 

Hansen:

Nogle virksomheder tager altså ikke reklamebeskyttelsen så højt. Da bøder er så minimale at det er til at grine af. 

Hvad er bøderne for det?

Hansen:
2014 blev det gratis at hente firmadata på cvr.dk

2013 ;-)

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 19:37

M:
2013 ;-)

Der blev jeg da lige klogerer, det er ikke lige CVR.dk jeg har brugt mest at hente data.

M:
Hvad er bøderne for det?

Nu har jeg ikke selv oplevet bøderne. og jeg kan ikke fortælle hvor høje de er, men da jeg var ansat i et marketings firma, fik jeg beskeden at vi skulle kontakte dem uanset om der stod reklamebeskyttet på CVR eller Ej, for "bøden" var så lille at man tjente mere på at kontakte dem.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 15:07

Hansen:

M:
Hvad er bøderne for det?

Nu har jeg ikke selv oplevet bøderne. og jeg kan ikke fortælle hvor høje de er, men da jeg var ansat i et marketings firma, fik jeg beskeden at vi skulle kontakte dem uanset om der stod reklamebeskyttet på CVR eller Ej, for "bøden" var så lille at man tjente mere på at kontakte dem.

Mig bekendt kan du ikke engang FÅ en bøde for at kontakte en reklamebeskyttet virksomhed? Hvilken lovgivning skulle du havde brudt?Reklamebeskyttelse er et tilvalg som CVR.dk tilbyder, og da de fleste dataer kommer fra dem er det smart at knytte det til ved oprettelse af sit CVR nummer. Men hvis jeg finder dit telefonnummer alle andre steder end på CVR.dk hvor du er reklamebeskyttet, så må jeg godt kontakte dig. Og har alle ikke efterhånden deres telefonnummer andre steder end cvr.dk?

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 15:19

M:
Mig bekendt kan du ikke engang FÅ en bøde for at kontakte en reklamebeskyttet virksomhed? Hvilken lovgivning skulle du havde brudt?Reklamebeskyttelse er et tilvalg som CVR.dk tilbyder, og da de fleste dataer kommer fra dem er det smart at knytte det til ved oprettelse af sit CVR nummer. Men hvis jeg finder dit telefonnummer alle andre steder end på CVR.dk hvor du er reklamebeskyttet, så må jeg godt kontakte dig. Og har alle ikke efterhånden deres telefonnummer andre steder end cvr.dk?

Det er ikke noget som jeg selv har brugt som jeg også sagde tidligere. Det firma jeg idag er partner af kontakter ikke reklamebeskyttet virksomheder. Nu er det også nogle år siden jeg har været ansat i telemarketing virksomhed. Jeg har ikke google det med bøder i reklamebeskyttelse så jeg skriver det jeg fik besked om den gang men som du nok også ved løber der meget vand i gennem lov åen. 

Og det med at finder nummeret andre steder end lige på CVR.dk er 100% rigtigt. 

Men vi skal da ikke blive uenige... 

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:34

flemming.dk:
Ja det er lovligt. Synes du der var noget galt i at blive kontaktet om et tilbud uopfordret ? Måske kontaktede de dig fordi du er ny iværksætter, det sker ofte

Måske er det også på tide, at erkende, at markedsføringslovens paragraffer omkring kontakt via elektroniske kilder, som f.eks. email, stammer fra en tid før spam-filtre, mapper, og regel-baseret sortering blev almindeligt. Spam var et stort problem, for mange år siden, men teknikken har flyttet sig, mens lovgivningen har stået stille. Det er i dag væsentligt mere generende, at blive ringet op på sin mobiltelefon flere gange dagligt af diverse sælgere, end at checke sit spam-filter og regel-baserede mapper jævnligt, for at se om der skulle være noget interessant.

Der er vel næppe nogen herinde, som ikke kunne have interesse i, at loven ændres på ovenstående punkt. Måske var det et politisk projekt, man kunne kaste en fælles Amino-indsats efter.

/Andy

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 15:57

Waspandy:

flemming.dk:
Ja det er lovligt. Synes du der var noget galt i at blive kontaktet om et tilbud uopfordret ? Måske kontaktede de dig fordi du er ny iværksætter, det sker ofte

Måske er det også på tide, at erkende, at markedsføringslovens paragraffer omkring kontakt via elektroniske kilder, som f.eks. email, stammer fra en tid før spam-filtre, mapper, og regel-baseret sortering blev almindeligt. Spam var et stort problem, for mange år siden, men teknikken har flyttet sig, mens lovgivningen har stået stille. Det er i dag væsentligt mere generende, at blive ringet op på sin mobiltelefon flere gange dagligt af diverse sælgere, end at checke sit spam-filter og regel-baserede mapper jævnligt, for at se om der skulle være noget interessant.

Der er vel næppe nogen herinde, som ikke kunne have interesse i, at loven ændres på ovenstående punkt. Måske var det et politisk projekt, man kunne kaste en fælles Amino-indsats efter.

/Andy

Rigtig mange tror jeg. Kan du forestille dig at det blev gjort lovligt at sende mails uopfordret? Så skal jeg satme love for at din mailboks ville blive fuld, hver eneste dag, det er forholdvis let og omkostningsfrit at opsætte en automatisk udsendelse af mails. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

M:
Rigtig mange tror jeg. Kan du forestille dig at det blev gjort lovligt at sende mails uopfordret? Så skal jeg satme love for at din mailboks ville blive fuld, hver eneste dag, det er forholdvis let og omkostningsfrit at opsætte en automatisk udsendelse af mails. 
helt enig- Det er 100 gange lettere at sende mails automatisk end det er at skulle holde en indkomst ved at ringe målrettet til folk. Jeg har respekt for den slags opringninger, kan sagtens være venlig og gøre det kort alligevel - det er en del af det initiativ der driver firmaer og kræver trods alt, at de gør det så godt at de kan tjene ind til den der sidder med telefonen og ringer ud - ellers dør det hurtigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
helt enig- Det er 100 gange lettere at sende mails automatisk end det er at skulle holde en indkomst ved at ringe målrettet til folk. Jeg har respekt for den slags opringninger, kan sagtens være venlig og gøre det kort alligevel - det er en del af det initiativ der driver firmaer og kræver trods alt, at de gør det så godt at de kan tjene ind til den der sidder med telefonen og ringer ud - ellers dør det hurtigt

De virksomheder der ringer tror mange gange at de bare har kaste alle firmanummerer ned i sæk og så trækker man dem man skal ringe til. Her vi jeg give Hr. Hannover ret. de virksomheder der bruger tele markedsføring, har faktisk brugt mange timer på at segmenterer (analyserer) inden de begynder at ringe.

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:40

M:

Jeg har en mail i USA, hvor jeg med mellemrum slukker for spam-filteret på. Så modtager jeg flere hundrede mails om dagen, fra automatiske agenter. Det kan et moderne spamfilter sagtens håndtere. Med det aktiveret, er det kun en håndfuld mails som kommer igennem, og dem håndterer jeg med regler, så de forsvinder ud i deres egen mappe, hvor jeg kan vurdere dem når jeg har tid. Det sker faktisk, at jeg får interessante mails, som jeg gerne vil have.

Disse muligheder for at forhindre spam, og sortere automatisk, fandtes ikke da spam-lovgivningen blev lavet, Dengang var det et problem, at få hundreder af mails om dagen. Det er det ikke længere. Der er ingen, som med vores dages mail-systemer, vil blive generet af spam. Det er derimod et problem, at jeg ikke lovligt kan kontakte kunder på en nem og enkel måde. Der er rigtig mange som alligevel ikke overholder markedsføringsloven, på det område, mig selv inklusive. Nogle af mine bedste kunder, har jeg fået ved ulovlig henvendelse via mail.

Når lovgivning ikke længere giver mening, er det tid til at vurdere, om ikke den skal laves om. Der bliver også flere og flere huller i den, som følge af nye kommunikationsformer.

/Andy

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)