Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi søger app-udvikler til et muligt partnerskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner, 

Vi er to handlekraftige entreprenør, som begge har haft egne virksomheder i 1,5 år. Vi er 23 år og er bosiddende i Århus.  Vi sidder nu med et nyt koncept i støbeskeen, som kræver et 3 medlem, som har erfaring inden for udvikling af app og hjemmeside

Krav til det 3. medlem:

- Bosiddende århus området 

- Villig til at få en andel af konceptet fremfor betaling

Erfaring inden for IOS / Android udvikling 

- Lysten til at være med fra starten i et nyt koncept

Erfaring inden for hjemmeside udvikling 

Pligtopfyldende og fleksibel inden for arbejdstider og møder 

Tålmodig 

Konceptet arbejder inde på et eftertragtet marked, og har stort potentiale for at opnå en stor brugerflade. Så hvis du har lyst til, at være med i opstarts fasen af et nyt og spændende koncept, så smid en besked og fortæl lidt om dig selv og hvad du har lavet. Herefter vil vi udpege de kvalificerede til en samtale.

Venlig hilsen

Mads og Daniel  

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Mads:

Hej Amino venner, 

Vi er to handlekraftige entreprenør, som begge har haft egne virksomheder i 1,5 år. Vi er 23 år og er bosiddende i Århus.  Vi sidder nu med et nyt koncept i støbeskeen, som kræver et 3 medlem, som har erfaring inden for udvikling af app og hjemmeside. 

Krav til det 3. medlem:

- Bosiddende århus området 

- Villig til at få en andel af konceptet fremfor betaling

Erfaring inden for IOS / Android udvikling 

- Lysten til at være med fra starten i et nyt koncept

Erfaring inden for hjemmeside udvikling 

Pligtopfyldende og fleksibel inden for arbejdstider og møder 

Tålmodig 

Konceptet arbejder inde på et eftertragtet marked, og har stort potentiale for at opnå en stor brugerflade. Så hvis du har lyst til, at være med i opstarts fasen af et nyt og spændende koncept, så smid en besked og fortæl lidt om dig selv og hvad du har lavet. Herefter vil vi udpege de kvalificerede til en samtale.

Venlig hilsen

Mads og Daniel  

Hej Mads Og Daniel.

For at forøge jeres chancer for at få nogle henvendelser, vil jeg råde jer til at forklare mere omkring jer selv og hvad jeres kompetencer er - og ikke mindst lidt omkring hvilken form for koncept det er. App-udvikler får mange tilbuds om at være partner i forskellige former for start-ups hvor de faktisk ikke ved om det overhovedet bliver til en succes. Hvis i ønsker seriøse henvendelser skal i nok være mere detaljeret omkring hvad i tilbyder og hvad i forventer. 

Derudover så tag et kig på denne video

;)

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 13:01

Jeg må give Awais ret. Jeg synes der er RIGTIG mange af denne form for tråde efterhånden. Der er jo mange der synes godt om sin egen idé, men for at give "modtageren" mulighed for overhovedet at være interesseret bør man komme med flere oplysninger.

Nu er jeres tråd måske ikke et godt eksempel, men jeg ser mange tråde der bliver oprettet af unge herinde. De fleste skriver "Jeg har en super idé og skal have lavet en app. Jeg har et stramt budget og en kort deadline" 

Vi har også fået RIGTIG mange af den slags "kunder" som jo (uden at generalisere og træde på nogens tæer) tror at en app bare koster nogle tusinde kroner og når de så finder ud af hvad det koster tilbyder partnerskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Hej Awais, 

Jeg har prøvet at spille med åbne kort, og har kun haft dårlige erfaringer med dette, hvilket også er derfor jeg ikke har valgt at skrive mere konkret hvad det handler om - Om det er forkert eller ej, det er min fremgangsmåde. 

Derudover mener jeg blandet andet også, at hvis man sidder som app udvikler og har en lyst til at starte noget op selv eller ihvertfald være med i opstarts virksomhed, så tror jeg også godt man kan afsætte 15-20 minutter til kop kaffe nede i byen for at høre mere om hvad det handler om. 
Der er en grund til, at vi har sat et krav der sidder man er  bosiddende i Århus området. 

PS: Hvis du vil besvare dette indlæg, så skriv en privat besked istedet for, da jeg ikke vil have dette skal blive en debat tråd om hvorvidt man burde gøre. 

vh.

Mads 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person
Hej Mads

Der er mange af disse opslag her på Amino og ingen af disse projekter har båret frugt og kommet ud over kanten med succes.

Hvordan vil i komme ud over kanten, og lige tage det ekstra skridt, som de andre ikke gjorde ?

Jeg som programmør smider omkring +15000 kr. i værdi pr. uge, hvilken værdier komme i med til projektet. Gerne forklaret i hele kroner.

Jeg gider ikke som programmør høre om krav i sætter til mig, jeg vil høre om i kan indfri mine krav, derfor skal i være på forkant og fortælle mig hvilken plan i har ang. markedsføring af dette projekt.

f.eks. hvis i ikke har 180.000 kr. at bruge på 8 uger, hvad vil i så gøre for at markedsføre dette projekt.
Springe ud fra hotel Radisson med et stor banner som faldskærm, eller løbe rundt i Danmark som den sorte hingst og give en hjælpende hånd til alle som måtte have brug for hjælp. Osv.

Kom med noget konkret, som i allerede har planlagt at gøre i forbindelse med markedsføring.

Hvis ikke kan smide værdi i på samme niveau som programmøren gør, så glem hele jeres projekt, da det ikke får succes.
Det skal sammenholdes med viden om, at hvis andre ser dette projekt som en succes, så står de parate med millioner og smider dem gerne i et kopi produkt og markedsfører det så kraftigt, at jeres version kommer til at fremstå som kopien efter 4 uger.
Derfor er jeg interesseret i hvilken planer i har omkring markedsføringen.

Jeg skal som programmør vide hvad jeres plan er på dette område, da det er vejen til succes for en app, eller ligger den som en enkelt ”uheldig helt” blandt de andre millioner af gode idéer som allerede er i appstor enten Appel eller Google.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Juul, 

Jeg giver dig ret i, at vi mangler og skrive lidt om hvilken værdi vi bidrager med til dette partnerskab  udover ideen i sig selv, som man subjektiv selv kan vurdere om har en værdi i sig selv før vi finder en programmør som kan udvikle det for os. Som mange vil sige, så er en idé værdiløs indtil man har teamet som kan gøre det en realitet - Men en programmør er også værdiløs indtil han har idéen.  

Men jeg er dybt uenig i, at jeg ikke kan sætte krav til den der skal udvikle app'en. Jeg ser helst, at min programmør kommer fra Århus området, så man kan opbygge en personlig relation til hinanden, og derved undgår misforståelser under forløbet. 

Jeg har taget nogle af dine inputs til mig, som jeg vil være opmærksom på fremover. 

vh.

Mads 

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 02:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads

Undskyld jeg siger det, men det er nonsens det du skriver, hvorfor begrænse dig til et lille geografisk område, når der kun er ganske få som vil have interesse i dit projekt, tror du selv på at 100 i Århus står og venter på dig og projektet ??

En programmør er aldrig tør for idéer, så glemt den tankegang, han kender markedet og ved at hvis markedsføringen ikke er i top, så glem idéen og kom videre i livet, sådan tænker han.

Tror du skal lytte til mig for vi har arbejdet som underleverandør i mange år og derfor ved jeg at det kun tager 4 uger, så er din idé overtaget af en pengestærk "forretning", som har midler til at lave en kopi og gå max ind med markedsføring, på en sådan måde at man faktisk glemmer hvem som kom med / er originalen. 

Det kan godt være du selv syntes din Idé er fantastisk, men så læs lige igen hvad jeg skriver, nemlig at den hurtig vil have andres opmærksomhed og hvis der er penge i det, så gælder det jo om for jer, at være 2 skridt foran.

Indtil nu er der ikke nogen af disse fantastiske idéer der er blevet slået op her på Amino debat, de sidste år, som har fået succes, det siger jo nok noget om, at der ikke er tænkt markedsføring ind i projekterne og derved er de Apps, hvis da der er udviklet nogen, bare druknet i alle de Apps som allerede er på markedet.

Jeg ved godt at du vil arbejde for din idé, men hvorfor så ikke lytte til folk med erfaring på området, og derfor siger jeg, stop med at sætte krav til programmøren, da kun få vil have interesse i at arbejde i et partnerskab projekt. 
Brug derfor hans / hendes tid på at fortælle hvordan i har tænkt jer at komme ud over kanten, brug tid på at ramme så mange krav som programmøren vil sætte og være i front med det allerede her i jeres opslag på Amino debat.

Sæt jer ned igen og tænk .... hvilken krav vil en programmør sætte til vores projekt hvis vi skal have ham / hende som partner, hvad kan vi sætte som "guf", da det altså ikke hjælper at sige du får 33% af et overskud hvis det kommer. læs ovenfor omkring penge stærke forretninger.

Hvis jeg nu fortælle at 15% sidder på 80% af markedet, hvordan vil du så komme i front med din Apps. kan du forklare det, så vil du have stor chance for at finde en programmør, som vil være med på projektet.

En Apps er en forretning og ikke bare en "opgave med programmering", så hvorfor starte med at have ophørsudsalg allerede i Idé fasen.  

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 02:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Jeg glemte at sige at jeg gav en stjerne, det plejer jeg altid at forklare, så den kommer her.

Mads:
Men jeg er dybt uenig i, at jeg ikke kan sætte krav til den der skal udvikle app'en. Jeg ser helst, at min programmør kommer fra Århus området, så man kan opbygge en personlig relation til hinanden, og derved undgår misforståelser under forløbet. 

Det jo lidt dybt godnat, at begrænse dine muligheder for at få en programmør med ind i projektet, ved denne tanke du sætter, som er citeret her. 

Det er jo en kæmpe stopklods, da der måske er 10% chance for at du får en med på holdet, som lige netop kommer fra dette område.

Der vil altid være uenighed i forløbet, det kaldes udvikling, så derfor er det jo underordnet hvor personen kommer fra. I vil løbe ind i misforståelser - uenigheder osv. i forløbet, da udviklingen jo ikke stopper, bare fordi man nu har sat lidt code arbejde i gang. 

Derfor skal i jo også have en projektleder som kan håndterer denne del af processen, mange projekter stopper lige netop på dette område, hvor uenigheden er blevet for stor og derved umuligøres et fremtidig samarbejde. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02

Hej Juul igen, 

Jeg ved der er 100 nyuddannede / igangværende programmør i Århus området, som står klar til netop et projekt som vores, og vi har allerede haft nogle stykker til møde - Så selvfølgelig kan du sætte det som et krav ligesom han kan sætte krav til os. 

Jeg vil gerne lytte til dig, Juul. Men jeg er uenig i din tankegang, da jeg har erfaret anderledes. Jeg har flere eksempler på, at inddrage folk ind i partnerskaber for andele. Dette er næsten blevet kutyme i rigtig mange sammenhænge i ny opstartede virksomheder, og det vil også være kutymen for denne idé. 

Det er ikke et problem at finde en programmør. Det er et problem at finde en programmør som brænder for idéen som vi gør. Jeg vil aldrig inddrage en programmør hvis ikke han kan se vores vision med idéen. 

Tak for bump, Juul. Hvis du gerne vil diskutere videre, så skriv en privat besked, tak.

vh.

Mads 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)