Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan gøre brug af returret?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Jeg læser at han har spurgt virksomheden og de vil ikke lade ham returnere varen selvim han har kviteringen, fordi det ikke er ham sim har købt den.

Det ser jeg som er et forsøg fra virksomheden på at undgå at varen bliver returneret. Som jeg læser loven så følger kvitteringen varen og ikke køber.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:49

@nils.
Ok jeg kender ik loven. vil det sige at hvis jeg har en, lad os sige en ny indkøbt ipad med kvitteting hjemme, og der kommer en og "tager" den, kan de gå ned i butikken og få pengene retur for min ipad ?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:53

Niels Henriksen:

Anders S:

Jeg læser at han har spurgt virksomheden og de vil ikke lade ham returnere varen selvim han har kviteringen, fordi det ikke er ham sim har købt den.

Det ser jeg som er et forsøg fra virksomheden på at undgå at varen bliver returneret. Som jeg læser loven så følger kvitteringen varen og ikke køber.

Det kan også sagtens være rigtigt... Det skal jo prøves før vi ved det.

Men det der faktisk står er, at det er AFTALEN der kan annulleres....  Og en aftale indgås jo mellem to navngivne parter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41

Niels Henriksen:
sådan kan jeg ikke læse det når vi taler 14 dages returret på nethandler. Det er klart at hvad reklamationsret angår så er det sådan og trådstarter har jo selv skrevet:

Der står også I deres forretningsbetingelser at køberen har returretten.

Det giver fornuft, for 14 dages retur ret. Den tror jeg mistes hvis den som har købt varen formidler den videre, handel eller gave - men den der gav gaven har givet stadigt returret - bare næppe en ny ejer. Der plejer at være nogen her som kan loven om returret - gælden den også hvis varen er givet eller solgt videre og nu returneres fra en helt anden person der har overtaget kvitteringen?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)